دیوید کامرون: سیاست‌های ترامپ عامل پیدایش افراط‌گرایی است

نخست‌وزیر سابق انگلیس سیاست "دونالد ترامپ" را در زمینه محدودیت‌ سفر شهروندان شش کشور مسلمان به آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ساندی مورنینگ هرالد؛ "دیوید کامرون"، نخست وزیر سابق انگلیس، در اجلاس جهانی سفر و شورای گردشگری جهانی تاکید کرد: سیاست‌های ضدگردشگری "دونالد ترامپ" که سفر شهروندان شش کشور مسلمان را به آمریکا ممنوع می‌کند، عامل مهمی در گسترش افراط‌گرایی است.

کامرون با انتقاد شدید از سیاست‌های ترامپ، خواستار بهره‌گیری از رویکردی متعادل برای کمک به مبارزه با تروریسم شد.

اجلاس جهانی سفر و شورای گردشگری جهانی در بانکوک پایتخت تایلند برگزار شد و دیوید کامرون در جریان سخنرانی روز گذشته خود، سیاست دولت "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، را برای ممنوعیت سفر اتباع برخی کشورها به آمریکا تهدیدی برای گردشگری دانست.

کامرون در سخنرانی خود گفت: صنعت گردشگری جهان باید همکاری نزدیکی با دولت‌ها داشته باشد. باید با استفاده از ظرفیت فناوری‌های جدید، ایمنی مسافران و امنیت مرزی را در بحبوحه گسترش چالش‌ها، افزایش دهیم. سیاست دونالد ترامپ در ممنوعیت سفر اتباع شش کشور عمدتا مسلمان، بزرگترین مشکل پیش روی صنعت گردشگری است، حتی اگر این ممنوعیت از سوی قضات آمریکا متوقف شده باشد.

کامرون در ادامه افزود: استفاده از فناوری در زمینه کنترل مرزها مورد نیاز است؛ اما ساخت دیوار راه حل آن نیست که رئیس جمهور آمریکا بر آن تاکید دارد.

نخست وزیر سابق انگلیس از سران جهان خواست اتحاد خود را با مسلمانان میانه رو برای شکست افراط گرایان افزایش دهند.

بیش از 900 کارشناس و فعال بین‌المللی در زمینه گردشگری در اجلاس شورای جهانی سفر و گردشگری 2017 به میزبانی بانکوک شرکت کردند.

306/300

کد خبر: 761920

وب گردی

وب گردی