زاخارووا: در دولت اوباما شاهد رویکردی کاملا متفاوت و منفی درباره روسیه بودیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت در دوره اوباما رسانه‌های خبری آمریکا با هدف تخریب روابط دوجانبه، به انتشار اخبار جعلی و ساختگی درباره روسیه مبادرت کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت قبل از ریاست جمهوری اوباما، رسانه های ‌آمریکایی «درباره روسیه اخبار مثبت یا خنثی منتشر نمی کردند ولی چیزی هم به نام حملات گسترده مربوط به اخبار ساختگی وجود نداشت. فقط اخبار بد درباره حملات تروریستی، فساد و غیره. ولی در دولت اوباما ما شاهد رویکردی کاملا متفاوت درباره روسیه بودیم. این به نوعی تلاش برای تخریب روابط دوجانبه به صورت کلی بود و انبوهی از اخبار ساختگی پدیدار شد.»

با این حال این دیپلمات روسی گفت اطمینان ندارد که واشنگتن مسئول انتشار اخبار جعلی و ساختگی درباره روسیه باشد. با این حال به گفته وی، دوره ریاست جمهوری اوباما با «رویکردی کاملا منفی درباره روسیه همراه شد.»

وی اتهامات غرب را درباره اقدام روسیه در انتشار گزارش های خبری جعلی با هدف دستیابی به برخی اهداف ژئوپلیتیک تکذیب کرد و گفت:«من فقط به دنبال نمونه ای از انتشار اخبار جعلی توسط روسیه هستم ولی هیچ موردی وجود ندارد که به من نشان داده شود. ولی من می توانم به شما هزاران و بلکه میلیون ها مورد از اقدام رسانه های غربی را در انتشار اخبار جعلی درباره روسیه نشان دهم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306

کد خبر: 761947

وب گردی

وب گردی