در دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه چه گذشت؟

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان و ارتشبد سرگئی شویگو وزیران دفاع ایران و روسیه در حاشیه ششمین نشست امنیت بین المللی با یکدیگر دیدار و بر لزوم استقرار هرچه زودتر آرامش و امنیت پایدار در سوریه و همچنین لزوم حفظ حاکمیت ملی و یکپارچگی این کشور تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز؛سردار دهقان که برای شرکت در این نشست دو روزه و برنامه های جانبی در راس یک هیات دفاعی به مسکو سفر کرده است و شویگو پیرامون مسائل دوجانبه و اوضاع منطقه مذاکره کردند.
در این مذاکرات که با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه برگزار شد، طرفین با بررسی تازه ترین تحولات میدانی سوریه بر ضرورت تداوم و گسترش آتش بس، لزوم امداد رسانی و ادامه اقدام های بشر دوستانه، فراهم آوردن شرایط لازم برای دسترسی آزادانه همه سوری ها در شهرها و مناطق مختلف به کمک ها و خدمات مورد نیاز، حفظ یکپارچگی و احترام به حاکمیت ملی این کشور تاکید کردند.
در دیدار سرتیپ دهقان و ارتشبد شویگو همچنین مسائل دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت و بر اجرای کامل توافق نامه نظامی که در تهران به امضای دو طرف رسیده، تاکید شد.
به گزارش ایرنا، ایران و روسیه از متحدان ضدتروریستی و سیاسی سوریه بشمار می روند که توانسته اند همزمان با اجرای موفق راهبرد پشتیبانی از دولت قانونی این کشور در مبارزه با تروریسم مورد حمایت خارجی، طرح گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا برای سرنگونی حکومت بشار اسد در شش ماه را به شکست کامل شش ساله برسانند و همچنین رویکرد مذاکرات سوری-سوری در آستانه و ژنو را پیش ببرند.
سردار دهقان افزون بر شرکت و سخنرانی در نشست بین المللی امنیت در مسکو، دیدارهای دو جانبه ای با همتایان هندی، برزیلی، صربستانی و ونزوئلایی خود داشته و در باره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی و همچنین توسعه همکاری ها در حوزه های مرتبط مذاکره کرده است.
جریان تکفیری و تروریسم در سوریه و یمن و دامنه آن در خاورمیانه، تحولات جدید شکل گرفته در این منطقه و دیگر نقاط جهان و بحث فضای سایبری از جمله محورهای نشست بین المللی دو روزه مسکو است که نشست عمومی آن دیشب پایان یافت.
به گزارش ایرنا در نشست امنیت بین المللی مسکو که امروز پایان می یابد، 700 شرکت کننده از جمله 25 سرپرست هیات در سطح وزیران دفاع و همچنین رئیسان ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان ارشد نظامی و کارشناسان از 80 کشور مختلف شرکت دارند.

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 761985

وب گردی

وب گردی