قدرت‌نمایی آمریکا برای کره‌شمالی با پرتاب موشک بالستیک

ارتش آمریکا اعلام کرد، یک موشک بالستیک قاره‌پیما بدون مهمات از یک پایگاه هوایی در کالیفرنیا پرتاب شد تا "اثربخشی، آمادگی و دقت" و "قابلیت‌های هسته‌ای" به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری راشا تودی، پرتاب آزمایشی موشک "مینت‌من ۳" در بحبوحه افزایش تنش‌ها در شبه‌ جزیره کره و حرکت ناو گروهی به رهبری ناو هواپیمابر یواس‌اس کارل وینسون به سمت آب‌های کره‌شمالی انجام شد. با این حال سخنگوی "فرماندهی حملات جهانی نیروی هوایی آمریکا" اعلام کرد، پرتاب آزمایشی مذکور از پیش طراحی شده بود و ارتباطی با تحولات کره‌شمالی ندارد.

سرهنگ جان موس، فرمانده یگان ۳۰ فضایی در نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: هدف از این آزمایش آزمودن وضعیت قوای هسته‌ای کشور ما و نشان دادن قابلیت‌های هسته‌ای ملی ماست.

تنش‌ها در شبه جزیره کره بر سر آزمایش‌های موشکی کره شمالی و نگرانی از احتمال ششمین آزمایش هسته‌ای این کشور تشدید شده است. روز سه‌شنبه کره شمالی در سالروز تشکیل ارتش این کشور دست به یک رزمایش توپخانه‌ای گسترده زد. همزمان آسوشیتدپرس گزارش داد، ‌یک زیردریایی هسته‌ای به نام یواس‌اس میشیگان وارد بندر بوسان کره‌ جنوبی شد.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 761994

وب گردی

وب گردی