چاپ کتاب فارسی پیش‌دانشگاهی و عمومی درسنامه استان گلستان

کتاب فارسی پیش‌دانشگاهی و عمومی درسنامه استان گلستان تألیف دکتر سیاوش مرشدی عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان (پردیس گمیشان) به چاپ رسید.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب فارسی پیش‌دانشگاهی و عمومی درسنامه استان گلستان تألیف دکتر سیاوش مرشدی عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان (پردیس گمیشان) از سوی انتشارات نصیبی استان گلستان در 152 صفحه به چاپ رسید.

سیاوش مرشدی در مورد ویژگی های این کتاب گفت: این کتاب با نگاهی نو تلاش کرده است اهمیت زبان و ادبیات فارسی را به‌طورکلی و نقش و اهمیت شاعران و نویسندگان ادبیات فارسی به‌ویژه در عرصه‌های جهانی را نشان دهد.

وی با توجه به موارد نگارشی و ویراستاری ارایه شده به همراه معرفی افزونه‌ی «ویراستاری» در پایان کتاب اظهارکرد: از بخش‌های اصلی کتاب می‌توان به ادبیات پارسی میانه، شکل‌گیری زبان فارسی نو، ادبیات دوره‌ی طاهری و صفاری، نمونه‌ی شعر دوره‌ی طاهری... مختومقلی فراغی شاعر ایرانی ترکمن و پدر ادبیات ترکمنی، ادبیات مشروطه، نثر، ادبیات معاصر، نادر ابراهیمی... ترجمه و انواع آن، نیایش نامه میرزا شفیع پاوه‌ای و... اشاره کرد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان بیان کرد: این اثر بر اساس طبقه‌بندی خاندان حکومتی به بررسی شعرا و نویسندگان پرداخته است و در آغاز هر بخش به‌صورت کلی شرایط اجتماعی و ادبی آن دوره بررسی‌شده است.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 762021

وب گردی

وب گردی