ترامپ: از وقوع جنگ تجاری با کانادا واهمه‌ای ندارم

ئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی گفت از جنگ تجاری آمریکا و کانادا ترسی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – گفت از وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و کانادا واهمه‌ای ندارد.

وی در یک جلسه در جمع کشاورزان گفت: "آن‌ها (کانادا) نسبت به آمریکا، تراز تجاری مثبتی دارند. تا زمانی که آن‌ها نسبت به آمریکا مازاد سطح صادرات دارند، من ترسی نخواهم داشت. ما نسبت به کانادا تراز تجاری بسیار اندکی داریم، ما کشوری هستیم که کسری دارد؛ به همین دلیل واهمه‌ای نداریم."

پیشتر، هنگام به امضا رساندن یک فرمان اجرایی به منظور ایجاد بهبود در کشاورزی و سطح زندگی روستاییان، ترامپ گفت کانادا در مدتی طولانی نسبت به آمریکا "زرنگی به خرج داده است" و دولت کنونی آمریکا این موضوع را "تحمل نخواهد کرد."

دونالد ترامپ در روزهای اخیر از روابط تجاری آمریکا و کانادا انتقاد کرده است. دولت وی برای الوارهای چوب نرم وارداتی از کانادا، تعرفه گمرکی 20 درصد وضع کرده است.

مقامات کانادا، از جمله نخست وزیر این کشور، اعلام کرده اند با وضع تعرفه گمرکی آمریکا مقابله خواهند کرد. آن‌ها به مقامات تجاری بین‌المللی اشاره می‌کنند که در مناقشه طولانی مدت تجاری میان آمریکا و کانادا، همواره جانب اتاوا را گرفته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306

کد خبر: 762036

وب گردی

وب گردی