انصاری: نامزدهای انتخاباتی روح امید و نشاط را به جامعه تزریق کنند

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با بیان نقاط قوت خود، روح امید و نشاط را به جامعه و نسل جوان تزریق کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری، پنجشنبه در جشنواره فرهیختگان و جشن جوان و انقلاب اسلامی در سالن سیدرسول حسینی ساری، افزود: دولت تدبیر و امید با حمایت رهبر معظم انقلاب ، تلاش های زیادی را انجام داده تا امروز کشور به این نقطه برسد و انتظار آن است که نامزدهای ریاست جمهوری و طرفداران آنان این نقاط قوت کشور و نظام را تخریب نکنند.
وی ادامه داد : امنیت بی نظیر و جایگاه مناسبی که جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دارد ، دستاوردهای بزرگی است که دولت با همراهی نیروهای مسلح و حمایت رهبر معظم انقلاب در کشور ایجاد کرده است.
انصاری اظهار داشت : همه ما باید برای پاسداشت دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و مایوس کردن دشمنان در 29 اردیبهشت ماه، به پای صندوق های رای رفته و حماسه بزرگ دیگری خلق کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد : ایران خانه ماست و این خانه باید به دست ایران و ایرانی ساخته شود و برای ساختن ایران در طول 37 سال گذشته، ملت زحمات زیادی را متحمل شده است.
انصاری تصریح کرد: ما برای ارتقای جایگاه نظام جمهوری اسلامی در جهان نیازمند مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش رو هستیم و موفقیت دولت در عرصه های بین المللی از جمله برجام نیز نشات گرفته از حمایت مردمی بود.

** خودکفایی گندم و بنزین بزرگترین دستاورد اقتصادی دولت یازدهم
معاون حقوقی رئیس جمهوری، کاهش تورم ، خودکفایی در تولید گندم و بنزین را از بزرگترین دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه اقتصادی با نگاه به توانمندی های داخلی برشمرد.
انصاری گفت : دولت تدبیر و امید در حالی در سال 92 با رای مردم بر سر کار آمد که میزان ذخیره گندم تنها کفاف مصرف 18 روزه کشور را می کرد و دولت مجبور به واردات 6میلیون تن گندم از خارج شد.
وی اضافه کرد : با این حال ، دولت یازدهم پس از سه سال توانست با برنامه ریزی دقیق و حمایت از کشاورزان ، در چهارچوب اقتصاد مقاومتی تولید گندم را به 14 میلیون تن رسانده و با خرید 11.5 میلیون تن گندم مازاد از کشاورزان، کشور را در تامین این محصول راهبردی به خودکفایی برساند.

** صدور گندم برنامه سال 96 دولت
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت که دولت تدبیر و امید بنا دارد تا در سال زراعی جاری با حمایت از کشاورزان ، ایران را به صادر کننده گندم تبدیل کند.
انصاری افزود: موفقیت دولت در خودکفایی گندم در راستای نگاه به داخل بود و این کار نیز با همراهی کشاورزان و کارگران در کشور محقق شده است.

*خودکفایی بنزین/ گام بعدی، صادرات
معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به ساخت پالایشگاه بنزین ستاره خلیج فارس در دولت تدبیر و امید گفت که با حمایت دولت و استفاده از توانمندی نیروهای جوان ایرانی ، با بهره برداری از این پالایشگاه ، کشور برای نخستین بار از واردات بنزین بی نیاز می شود.
انصاری افزود : همچنین برنامه ریزی مدونی صورت گرفته تا بتوانیم در سال های آینده با تکیه بر توان دانشمندان جوان ایرانی و متخصصان داخلی ، به صادرکننده بنزین نیز تبدیل شویم.

* ایجاد سالانه 700 هزار شغل در دولت یازدهم
معاون رئیس جمهوری بیکاری را مهم ترین مشکل کشور دانست و گفت که دولت تدبیر و امید با بهره گیری از سرمایه گذاری داخلی و خارجی توانست سالانه 700 هزار شغل در کشور ایجاد کرده و تا حدودی نرخ بیکاری را کاهش دهد.
انصاری، ورود متولدان دهه 60 به جرگه متقاضیان کار را دلیل اصلی افزایش نرخ رشد بیکاری در کشور دانست و افزود : این جوانان جویای کار پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاهها، اکنون به جرگه متقاضیان کار پیوسته اند و ما باید سالانه با ایجاد یک میلیون و 200 هزار شغل ، بر این مشکل غلبه کنیم.
وی ادامه داد : دولت تدبیر و امید با ایجاد زیرساخت های حوزه نفت و پتروشیمی بستر مناسبی را برای رساندن میزان اشتغال هر ساله به یک میلیون و 200 هزار نفر فراهم کرده است و با این روند می توانیم تا حد زیادی مشکل بیکاری جوانان را حل کنیم.
انصاری، ایجاد 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان و بهره گیری از فناوری نوین برای اشتغال را از دیگر برنامه های کارآفرین دولت تدبیر و امید برای جوانان برشمرد.
استاندار مازندران نیز در این جشنواره گفت که در دولت یازدهم یک هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در مازندران ایجاد کرد و 800 واحد صنعتی نیز با استفاده از تسهیلات بسته حمایتی رونق تولید، فعالیت خود را از سر گرفتند.
ربیع فلاح جلودار، بهره برداری از پنج هزار و 600 طرح عمرانی با اعتبار 70 هزار میلیارد ریال را از دیگر خدمات دولت یازدهم در مازندران اعلام کرد.
وی اضافه کرد : همچنین در این دولت حدود 150 هزار شغل جدید در مازندران ایجاد شد و پیش بینی می شود در سال جاری نیز حدود 60 هزار شغل جدید ایجاد شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به سابقه مشارکت حداکثری مردم این استان در انتخابات گذشته از تمام واجدان شرایط اخذ رای خواست تا بار دیگر با حضورشان در انتخابات 29 اردیبهشت ماه حماسه دیگری خلق کنند.
مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری صبح امروز برای شرکت در جشنواره فرهیختگان(جشن جوان و انقلاب اسلامی) که به منظور تجلیل از 20 فرهیخته حوزه ورزشی، علمی، صنعتی و کارگری مازندران در ساری برگزار شد، به این استان سفر کرد.
معاون رئیس جمهوری پیش از شرکت در این جشنواره ، در شورای اداری استان مازندران نیز حضور یافت.

۳۰۰/۳۰۰

کد خبر: 762070

وب گردی

وب گردی