وزیر تعاون: جهت گیری صندوقهای بازنشستگی سرمایه گذاری در حوزه تولید است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جهت گیری صندوقهای بازنشستگی به حوزه سرمایه گذاری در حوزه تولید در راستای تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

به گزارش ایسکانیوز؛ علی ربیعی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از فولادسازی شماره دو مجتمع فولاد خراسان در نیشابور افزود: سهام این پروژه متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد و صندوق روستائیان و عشایر است.
وی ادامه داد: با توجه به وجود دانش در منطقه طرح گسترش فولاد برنامه ریزی شد و بر خلاف طرح اولیه این پروژه را بطور کامل مهندسان و شرکتهای ایرانی تکمیل کردند و حتی ساخت کوره ها و پیچیده ترین بخشهای آن هم در کشور انجام شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دو هزار و 700 شغل مستقیم در این مجتمع ایجاد شده است. این رقم افزایش هم می یابد چنانکه دو برابر اشتغال مستقیم ایجاد شده به صورت غیرمستقیم در منطقه از حوزه حمل و نقل تا خدمات اشتغال ایجاد شده است.
وی افزود: راهبرد در مجتمع فولاد خراسان رسیدن به تولید 1.5 میلیون تن تا نیمه سال جاری می باشد ضمن آنکه محور صادرات می باشد.
ربیعی ادامه داد: تاکنون نیز 200 هزار تن صادرات شمش و 150 هزار تن صادرات میلگرد از این مجتمع صورت گرفته و هر چه این میزان افزایش یابد ظرفیت گسترش و توسعه جدید در آن وجود دارد.
وی گفت: برنامه های آینده در این پروژه تکمیل اکسیژنه است ضمن آنکه اواخر تابستان نیز واحد گندله سازی با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال انجام می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این واحد نیز توسط کارشناسان ایرانی در دست انجام است و اشتغال جدید خوبی شامل 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه ایجاد می کند.
وی ادامه داد: در مجموع شش هزار شغل در منطقه به واسطه صندوقهای بازنشستگی فولاد پیش بینی و در فولاد خراسان برنامه ریزی شد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

4002

کد خبر: 762072

وب گردی

وب گردی