فیات کرایسلر در جست‌وجوی شریک جدید برای خودروهای خودران

شرکت "فیات کرایسلر اتوموبیل" به دنبال یافتن شرکای بیشتر از میان شرکت‌های قطعه سازی برای کمک به طراحی و ساخت خودروهای خودران است.

به گزارش ایسکانیوز، سرجیو مارچیونه، مدیرعامل "فیات کرایسلر اتوموبیل" در کنفرانسی که پس از انتشار گزارش نتایج مالی سه ماهه نخست فیات کرایسلر با تحلیلگران داشت، گفت برندهای جیپ و رم به اندازه کافی قوی هستند تا بتوانند به صورت مستقل خارج از شرکت فیات کرایسلر فعالیت کنند اما وی درباره اینکه آیا برنامه ای برای مستقل کردن آنها مانند برند فراری وجود دارد، توضیح نداد.

این خودروساز آمریکایی-ایتالیایی ۱۱ درصد رشد سود عملیاتی در سه ماهه نخست سال میلادی جاری را گزارش کرد که به کمک فروش قوی در آمریکای شمالی حاصل شد. ارزش سهام فیات کرایسلر تحت تاثیر این آمار، حدود ۱۰ درصد جهش یافت.

فیات کرایسلر اتوموبیل با وایمو که زیرمجموعه شرکت آلفابت است، پیمان شراکت دارد.

مارچیونه گفت: وایمو یک راه‌کار بی‌همتا برای کمک به ساخت خودروهای خودران از جمله انواعی از مینی ون هیبریدی کرایسلر پاسیفیکا است اما فیات کرایسلر در جست و جوی شرکای بیشتری است.

مدیرعامل فیات کرایسلر با اشاره به برنامه تست جدید وایمو در فونیکس که اشتراک خودرو در خودروهای خودران پاسیفیکا را عرضه می‌کند، اظهار کرد: تا سه سال آینده ما باید راه‌کارهای قابل دوام برای جابجا کردن مردم فراهم کنیم. اما فیات کرایسلر اتوموبیل مایل به داشتن شرکای بیشتری است زیرا سرمایه گذاری همه راه‌کارها روی یک نتیجه احتمالی ممکن است نتیجه فاجعه باری داشته باشد. این شرکت به همکاری با وایمو ادامه می‌دهد اما برای ساخت خودروهای خودران لازم است بیش از یک بعد را در نظر بگیرد.

بر اساس گزارش رویترز، فیات کرایسلر اتوموبیل در حال تغییر ابزارهای کارخانه‌های متعددی در آمریکا برای تولید انواع بازطراحی شده مدل‌های محبوب جیپ رنگلر و پیکاپ رم ۱۵۰۰ در اواخر سال جاری و اوایل سال آینده است. مارچیونه اعلام کرد این شرکت پس از آغاز تولید مدل‌های جدید، به تولید انواع متعدد مدل‌های کنونی به مدت چند ماه در سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد بود.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 762127

وب گردی

وب گردی