ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی جدی گرفته شود

معاون آموزشی وزیر بهداشت در همایش علوم پزشکی با تاکید بر شناخت نیازهای روز آموزش پزشکی گفت: متناسب‌سازی تربیت پزشکان با نیازهای کشور و جدی گرفتن ارزیابی دانشجویان جدی گرفته شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، باقر لاریجانی، معاون آموزش پزشکی وزارت بهداشت در هجدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی با بیان این که تأمین منابع ملی سلامت به عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است، گفت: لذا برنامه منسجمی در این راستا انجام شده است.

او با اشاره به توصیه‌های فدراسیون‌های بین‌المللی آموزش پزشکی، افزود: باید آموزش را در جامعه گسترش دهیم.

لاریجانی گفت: تدوین برنامه‌های آموزشی متناسب با نیازهای تربیت مدرس و معلم و گزینش دانشجویان پزشکی از توصیه‌های فدراسیون‌های جهانی بین المللی آموزش پزشکی است که باید به آن توجه شود.

معاون آموزش پزشکی وزیر بهداشت با تاکید بر این که مدیریت هزینه‌های سلامت باید جدی گرفته شود، گفت: متناسب‌سازی تربیت پزشکان با نیازهای کشور و جدی گرفتن ارزیابی دانشجویان از اقدامات مهمی است که باید در حوزه آموزش پزشکی انجام شود.

او ادامهداد: آینده آموزش پزشکی مبتنی بر این است که نیازهای جامعه شناخته شود و فناوری و توسعه را جزیی از آموزش پزشکی کنیم و انعطاف‌پذیری در حوزه برنامه‌های آموزشی داشته باشیم.

او با بیان این که ظرفیت‌سازی در آموزش علوم پزشکی باید جدی گرفته شود؛ گفت: انطباق کریکلوم‌ها با نیازهای بومی کاری است که در معاونت آموزشی دنبال می‌شود.

لاریجانی تأکید کرد، قرار گرفتن فراگیران در بسترهای اجتماعی و درگیر کردن فراگیران و مدرسین با سیاست‌های ملی و بومی بسیار مهم است تا مشکلات کشور حل شود.

او با تاکید بر لزوم توجه جدی در آموزش دانش‌آموختگان علوم پزشکی به مهارت‌های ارتباطی و قدرت حل مسأله، گفت: این یک مشکل اساسی است که دانشجویان PhD به دنبال این باشند که بتوانند فقط در یک جای دولتی کار کنند.

او افزود: استقرار در دپارتمان‌های آموزش پزشکی در دانشگاه‌ها فعالیت مهمی است که در سال‌های اخیر دنبال شده و ادامه دارد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر این که حضور بخش خصوصی در آموزش پزشکی باید جدی گرفته شود، گفت: قدم‌های مهمی در سال‌های پیش در این حوزه برداشته شده و هنوز جای کار زیادی در این رابطه هست.

او با تأکید بر این که دانش‌آموختگان نباید فقط به فکر استخدام در ادارات باشند، گفت: دانشگاه‌ها باید به شرکت‌های متعدد دانش‌بنیان مستقل از دولت تبدیل شوند.

در ادامه این مراسم، شهرام یزدانی، دبیر علمی همایش کشوری آموزش علوم پزشکی با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته در خصوص برگزاری جشنواره شهید مطهری گفت: ۲هزار و ۲۰۰ ثبت نام رسمی در این همایش انجام شده است.

او با بیان این که بیش از ۲ هزار عضو هیأت علمی برجسته در این همایش حضور یافته‌اند، گفت: تنوع شرکت‌کننده‌ها در این همایش بسیار بیشتر از دوره های پیش بوده و بیشترین میزان استقبال از شهر تهران صورت گرفته است.

یزدانی افزود: یکی از تفاوت‌های دوره هجدهم جشنواره شهید مطهری با دوره‌های پیش ارسال مقاله به صورت تمام متن بود که در این زمینه ۶۲۴ مقاله تمام متن به جشنواره ارسال شده است.

دبیر علمی جشنواره شهید مطهری ادامه داد: همچنین در این همایش ۱۴۹ سخنرانی کوتاه و ۱۳۹ پوستر نیز ارائه می شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204

کد خبر: 762166

وب گردی

وب گردی