چاووش اوغلو: مجمع پارلمانی شورای اروپا را از مواضعش پشیمان خواهیم کرد

وزیر خارجه ترکیه در واکنش به مجمع پارلمانی شورای اروپا در مورد نظارت بر روند دمکراسی در ترکیه گفت: «این مجمع را از کرده خود، پشیمان خواهیم کرد.»

به گزارش ایسکانیوز، مولود چاووش اوغلو روز جمعه در گفت وگو با روزنامه خبر ترک با بیان اینکه ترکیه بیشترین سهم مالی را در هزینه های مجمع پارلمانی شورای اروپا پرداخت می کند، گفت: مبلغ پرداختی را به حداقل کاهش خواهیم داد و در مورد اعزام هیات نیز دوباره تصمیم گیری خواهیم کرد اما این را بدانند که آنان را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد.
وی با اعلام نارضایتی و ناخرسندی از مواضع اتحادیه اروپا در قبال ترکیه افزود: این اتحادیه باید تصمیم خود را بگیرد آیا خواستار عضویت ترکیه در اتحادیه است یا خیر؟ آنان نه ترکیه را به عنوان عضو قبول می کنند و نه ترکیه را دور می کنند. آلمان و فرانسه خواستار عضویت ترکیه در اتحادیه نیستند، در صورت نیاز، ما نیز یک همه پرسی انجام می دهیم و تصمیم نهایی در مورد عضویت را می گیریم.
مجمع پارلمانی شورای اروپا در جلسه مجمع عمومی بهار 2017 خود در استراسبورگ فرانسه با بررسی گزارش «کارکرد سازمان های دموکراتیک در ترکیه»، طرح نظارت بر کشور ترکیه را با 113 رای موافق، 45 رای مخالف و 12 رای ممتنع اعضای این مجمع، تصویب کرد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه متعاقب اعلام این رای گفته بود که این تصمیم کاملا سیاسی است و ترکیه آن را به رسمیت نمی شناسد.
به گفته اردوغان این تصمیم علیه ترکیه است اما ما آن را جدی تلقی نمی کند.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 762176

وب گردی

وب گردی