جزئیات پورشه 911GT3 مدل 2018 معرفی شد

مدل GT3 به عنوان قدرتمندترین نسخه از خودروی افسانه‌ای 911 شناخته می‌شود. مدل 2018 از این خودرو، امروز توسط پورشه آماده‌ی فروش شد.

به گزارش ایسکانیوز، بیش از 54 سال از معرفی اولین پورشه 911 می‌گذرد و این خودرو همچنان، بدون تغییری بنیادین در طراحی بدنه؛ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای اسپرت دنیا است. از سال 1999 نسخه‌ی GT3 به محصولات 911 اضافه شد تا توانایی‌های این خودرو به سوپراسپرت‌ها نزدیک شود و البته با بهینه‌سازی نسبت به مدل استاندارد، حضور قدرتمندی در پیست داشته باشد. اسفندماه گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو، شاهد رونمایی از 911GT3 برای عرضه در سال 2018 بودیم و حالا جزئیات نهایی از شرایط فنی این خودرو منتشر شده است.

پورشه با خودروی قدرتمند 911 Cup در رقابت‌های جهانی استقامت موسوم به WEC حضور دارد و سال گذشته با همین خودرو به مقام قهرمانی لمانز 24 ساعته رسید. برای اولین‌بار از تجهیزات فنی این خودروی مسابقه‌ای در یک محصول جاده‌ای پورشه استفاده خواهد شد. نسخه‌ی جدید 911GT3 با این پیشرانه، نسبت قدرت به وزن یک اسب بخار در مقابل 2.86 کیلوگرم را به‌دست می‌آورد که تا به‌حال در یک مدل استاندارد 911 سابقه نداشته است. این خودرو در نسخه‌ی فول‌آپشن، تنها 1430 کیلوگرم وزن دارد، درحالی‌که از پیشرانه‌ی 500 اسب بخار با گشتاور 460 نیوتن‌متر استفاده می‌کند.

هرچند مرسدس و بی‌ام‌و، قدرتمندترین پیشرانه‌های 8 سیلندر جهان را تولید می‌کنند، می‌توان ادعا کرد که نمونه‌ی 4 لیتری توربوشارژ پورشه در نسخه‌ی جدید GT3، پرقدرت‌ترین موتور 6 سیلندر دنیا باشد. این پیشرانه در مسابقات استقامت WEC امتحان خود را پس داده است و می‌توان مطمئن بود که تحت فشار رانندگی در پیست، با استهلاک پایین و بهترین راندمان عمل کند. نسل جدید جعبه‌دنده‌های اتوماتیک PDK رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، ظرف 3.4 ثانیه را ممکن می‌کند، هرچند که امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی دستی نیز وجود دارد.

پورشه 911GT3 نسبت به قبل 25 اسب بخار قوی‌تر شده است و 20 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری دارد. بالاترین دور موتور مجاز این خودرو به 9000 دور بر دقیقه افزایش یافته است و بیشترین قدرت در دور موتور 8250 دور بر دقیقه حاصل می‌شود. نهایت سرعت 320 کیلومتر بر ساعت و نسبت تراکم یک به 13.3 از دیگر ویژگی‌های پیشرانه‌ی 911GT3 است که معمولا در خودروهای مخصوص پیست و دنیای موتوراسپرت دیده می‌شود.لاستیک‌های میشلن پایلوت، روی رینگ‌های 20 اینچ GT3 استفاده شده است که در جلو 245 میلی‌متر پهنا دارند، اما در عقب با پهنای 305 میلی‌متر همراه خواهند بود. سیستم TPM برای گزارش لحظه‌ای فشار باد لاستیک‌ها، به عنوان آپشنی استاندارد در این خودرو وجود دارد و می‌تواند در حالت مسابقه‌ای، نموداری از فشار لاستیک‌ها در دماهای مختلف ارائه کند.

پورشه 911 در حالت پایه با پیشرانه‌ی 3 لیتر توربوشارژ و جعبه‌دنده‌ی دستی عرضه می‌شود که 370 اسب بخار قدرت و 90 هزار دلار قیمت دارد. این خودر همراه بالاترین سطح آپشن‌های فنی و رفاهی، قدرت 420 اسب بخار قدرت را ارائه می‌کند و ظرف 3.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در این صورت برچسب قیمت 140 هزار دلار را به همراه خواهد داشت. نسخه‌ی GT3 جدید هنوز دارای قیمت رسمی نیست اما می‌توان طبق سنت پورشه، آستانه‌ی قیمت 145 هزار دلار را برای آن متصور بود.در پایان این مطلب، تماشای تیزر رسمی پورشه 911GT3 را از دست ندهید.
دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 762184

وب گردی

وب گردی