ثبت نام بیش از 2500 نفر در همایش کشوری علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری

دبیر علمی هجدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری گفت: همایش امسال با سال گذشته به نسبت تعداد شرکت کنندگان و کیفیت مقالات ارسالی پیشرفت چشمگیری داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر شهرام یزدانی، دبیر علمی هجدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری در افتتاحیه این همایش که روز گذشته در سالن همایش بین المللی رازی برگزار شد، گفت: فاصله برگزاری همایش هفدهم و هجدهم مصادف با یک سال پرشور در دانشگاه ها بود و در این مدت، سند تحول آموزش به طور جدی در دانشگاه‌ ها تعریف شد.

وی گفت: در حال حاضر ارکان سند تحول آموزش به نوعی در دانشگاه ها جا افتاده است. بخشی از این سند به صورت گفتمان در قالب آموزش در سطح کشور درآمده و به همین دلیل همایش هجدهم به جمع بندی کارکردها در سطح دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص پیدا کرده است تا از آنچه در سال های اخیر اتفاق افتاده و آنچه باید در سال های آینده تداوم پیدا کند، اطلاع پیدا کنیم.

دبیر علمی هجدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری با بیان این که این همایش یکی از پرشورترین همایش ها در تاریخ آموزش پزشکی کشور بوده است، گفت: تا کنون بیش از 2500 نفر در این همایش ثبت نام کرده اند و جای خوشحالی دارد که در همایشی بیش از دو هزار نفر از اساتید برجسته کشور حضور پیدا می کنند.
یزدانی به وجود تنوع و رشته های مختلف در همایش امسال اشاره کرد و گفت: در همایش امسال بنابر این است که همایش آموزش پزشکی مسیری را طی کند که جشنواره ها و همایش های متعدد در پژوهش طی کرده بودند.

رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت افزود: در فراخوان مقالات، برای اولین بار مقاله تمام متن تقاضا کردیم و 624 مقاله تمام متن به جشنواره ارسال شد و همین اقدام باعث افزایش کیفیت مقالات ارسالی شد.

دبیر علمی هجدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری گفت: حرکت خوبی که از دوسال قبل آغاز شد، این بود که ارزیابی فرآیندها از شکل دستی در قالب سامانه ملی مدیریت نوآوری آموزش پزشکی آورده شد و تمامی فرآیندها حداقل دوبار ارزیابی شدند و برخی از آنها که بین دو ارزیاب بیش از 15 درصد تفاوت داشتند، توسط ارزیاب سوم نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

یزدانی گفت: برخلاف آنچه در سال های قبل وجود داشت که دانشجویان پزشکی به سه سطح تقسیم می شدند و به هر سطحی سهمی داده می شد و رقابت ها غیرواقعی بود، از سه سال قبل، این رقابت ها واقعی تر شده و دانشجویان در کنار هم رقابت می کنند. مثلا در جشنواره امسال در رقابتی تنگاتنگ، دانشگاه هایی مانند یاسوج، اراک، بجنورد، بیرجند و کردستان شرکت می کنند و رتبه یک تا سه کشوری را برنده می شوند.

یزدانی در پایان ضمن بیان اینکه در جشنواره امسال داوری ها جدی تر شده است، ادامه داد: امسال از 143 نفر از اساتید برجسته در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور درخواست کردیم تا در بخش داوری شرکت کنند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/ منتشر کننده : زهره حاجیان

703/700

کد خبر: 762193

وب گردی

وب گردی