۴۴۲ واحد آلاینده در استان تهران شناسایی  و برخورد شد

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: تا پایان سال گذشته، ۴۴۲ واحد آلاینده در سطح استان تهران شناسایی و برخورد قانونی با آنها صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،محمد رستگاری با بیان این که از ۱۰ هزار واحد پایش شده در استان تهران ۴۴۲ واحد آلاینده در سال گذشته شناسایی و برخورد قانونی صورت گرفته است گفت: از این تعداد واحد آلاینده ۱۴۱ واحد بخاطر آلایندگی هوا ، ۲۰۲ واحد به منظور پساب صنعتی و ۱۷۸ واحد بخاطر آلودگی پسماند شناسایی شدند که برخی از این واحدها از منظر ۲ آلایندگی هوا و پساب صنعتی و یا پساب صنعتی و آلودگی پسماند مورد پایش قرار گرفته اند.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده در خصوص محیط زیست گفت: ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده محیط زیست در تبصره یک آن ذکر گردیده که هر واحدی که از نظر محیط زیست آلاینده باشد باید یک درصد از فروش خود را بخاطر آلایندگی به محیط زیست پرداخت کند.

وی ادامه داد: متاسفانه یک درصد فروش واحدهای آلاینده به شهرداری های سراسر کشور واریز می شود و هیچ گزارشی از شهرداری ها به محیط زیست داده نمی شود که این عوارض بابت چه مواردی هزینه می شود.

رستگاری افزود: در واقع یک ضعف قانونی در این ماده وجود دارد که باید توسط مسئولان این قانون بازنویسی صورت بگیرد چرا که هیچ نظارتی بر عوارض پرداختی محیط زیستی آلاینده وجود ندارد.

وی گفت: در سال ۹۴ ، ۲۳۵ واحد آلاینده از سوی محیط زیست استان تهران شناسایی شد که در سال ۹۵ آمار دو برابری واحدهای آلاینده در استان تهران ثبت و ضبط شده است.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 762241

وب گردی

وب گردی