روسیه: اعمال خشونت علیه کره شمالی پذیرفتنی نیست

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد بکارگیری نیروی نظامی علیه کره شمالی منجر به وقوع فاجعه خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد اعمال خشونت علیه کره شمالی "کاملا غیر قابل پذیرش" است و "می تواند به شرایط فاجعه بار" منتهی شود.

گنادی گاتیلوف اعلام کرد: گزینه استفاده از نیروی نظامی علیه کره شمالی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و بکارگیری این گزینه، برای منطقه و جهان خطرناک است.

گاتیلوف تصریح کرد: تحریم بخش های مالی کره شمالی منطقی نیست و ممکن است کره را در موضعی مأیوسانه قرار دهد و این کشور را به سمت اتخاذ تدابیر یکجانبه سوق دهد.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: ما می دانیم که آزمایش های موشکی خطرناک است و ما این اقدام ها را نمی پذیریم با این حال تهدید کردن و زور بازو نشان دادن تهدیدی برای صلح جهانی محسوب می شود.

گنادی گاتیلوف تاکید کرد بکارگیری نیروی نظامی علیه کره شمالی منجر به وقوع فاجعه خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه از آمریکا و کره جنوبی خواست تا تصمیم خود در خصوص استقرار سامانه ضد موشکی را مورد تجدید نظر قرار دهند. وی همچنین از دیگر کشورها درخواست کرد تا در برابر وسوسه مداخله در چنین تلاش های ناپایدار کننده ای، مقاومت کنند.

وی افزود لفاظی ها و قدرت نمایی های بی پروا در قبال کره شمالی، باعث شده است جهان با این پرسش روبرو شود که آیا جنگ رخ خواهد داد.

کد خبر: 762288

وب گردی

وب گردی