ارتباط سندرم «خستگی مزمن» با باکتری روده

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد «سندرم خستگی مزمن» به باکتری روده مرتبط است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، نتایج یک بررسی حاکی از آن است در بدن افراد مبتلا به «سندرم خستگی مزمن»، سطح غیرمعمولی از یک نوع باکتری روده وجود دارد.

طی چندین دهه، میلیون‌ها انسان علائمی را تجربه کرده‌اند که اکنون این نشانه‌ها با سندرم خستگی مزمن مرتبط دانسته شده‌است؛ بیماری که موجب احساس درد شدید و خستگی مزمن در بیمار می‌شود همچنین فرد نمی‌تواند زندگی روزمره خود را داشته باشد و گاهی اوقات حتی توان بلند شدن از رختخواب خود را ندارد.

در حال حاضر هیچ روش درمانی موثری برای این بیماری وجود ندارد، همچنین روش‌های درمانی که به طور معمول برای این بیماران توصیه می‌شود، ورزش کردن و رفتاردرمانی شناختی است که هیچ‌کدام از آن‌ها تاثیر بسزایی بردرمان سندرم خستگی مزمن ندارد و در حقیقت ضررهای آن‌ها بیش از فوائدشان است.

اکنون تحقیقات جدید نشان می‌دهد بیماران مبتلا به «سندرم خستگی مزمن»، دارای سطح غیرمعمولی از یک نوع باکتری روده هستند و میزان این باکتری بسته به شدت و نوع علائم بیمار تغییر می‌کند.

محققان دانشکده سلامت عمومی «میل‌من» از دانشگاه کلمبیا، با بررسی تاثیر باکتری روده در بروز سندرم خستگی مزمن اظهار کردند: با شناسایی این باکتری یک گام به تشخیص دقیق‌تر و روش‌های درمانی مورد نظر نزدیک‌تر شده‌ایم.

در این بررسی ۵۰ بیمار مبتلا به سندرم خستگی مزمن و ۵۰ نفر فرد سالم مورد مطالعه قرار گرفتند همچنین نوع و تعداد گونه‌های باکتری نمونه مدفوع این افراد آزمایش و مولکول‌های ایمنی خون آنان بررسی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، محققان دریافتند هفت گونه باکتریایی روده‌ای متفاوت، ارتباط محکمی با سندرم خستگی مزمن دارد که وجود فزاینده هر یک از آن‌ها می‌تواند به تشخیص این بیماری منجر شود.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 762310

وب گردی

وب گردی