کارگاه سبک زندگی قرآنی در واحد قائم شهر برگزار شد

کارگاه سبک زندگی قرآنی با تدریس دکتر بهرام پور و با حضور اساتید در دانشگاه آزاداسلامی واحد قائم شهر برگزار شد.

دکترابوالفضل بهرام پور مترجم و مفسر قرآن کریم با حضور درجمع استادان وفرهیختگان واحد قائم شهر در خصوص سبک زندگی قرآنی مطالبی بیان کرد وبا اشاره به آیه الم یعلم بان ا... یری گفت: بزرگترین مشکل یک انسان دراین است که خود را در محضر خداوند بزرگ نمی بیند .

بهرام پور گفت: اگر انسان در لحظه گناه و غفلت خود را در پیشگاه خداوند و در حضور او ببیند قطعاً سبک زندگیش اصلاح و اصول قرآنی را در آن پیاده خواهد کرد.

این مفسر قرآن با اشاره به این نکته که ما در مقابل دوربین مخفی خداوند قرار داریم اظهار کرد: انسان باید درک کند و با تمام وجودبچشد که عالم محضر و نگاه گاه خداست و یک لحظه نباید از نگاه او بیرون بنشیند.

بهرام پور گفت: اگر عالم دنیای کنونی و جوامع بشری صدای معارف غنی قرآن کریم و مکتب اهل بیت (ع) را می شنید و بکار می بست اکنون هیچ گونه مشکل و چالشی در بین موجودات پیدا نبود و تأکید کرد: باید کاری کنیم که احساس کنیم دائما در حضور خداوند هستیم.

بهرام پور شکر گزاری را بر دو نوع تقسیم کرد و گفت: یک شکر گذاری سطحی و زبانی است و دیگری به این صورت است که شکر نعمت را بصورت عملی بجا می آوریم و با یک نگاه عمیق و دقیق و با قلب شکر نعمت بجا می آوریم.

سید حسین ابراهیمیان سرپرست واحد قائم شهر نیز در این کارگاه کصم غیظ و عزت نفس را دو مشخصه سبک زندگی اسلامی از نگاه امام موسی کاظم (ع) عنوان کرد.

وی سپس به سفارشات امام موسی کاظم (ع) جهت کنترل خشم اشاره کرد وگفت: ایشان فرمودند: هرگاه متوجه شدید دارید عصبانی می شوید تغییر حالت دهید و با گفتن ذکر جلوی ظهور خشم را بگیرید.

سرپرست واحد قائم شهر با خود استدلال کردن و خوداری از بحث را از دیگر موارد کنترل خشم از منظر امام موسی کاظم(ع) بیان کرد.

ابراهیمیان با اشاره به صفات رفتاری امام موسی (ع) گفت: ایشان برای کنترل خشم گفتند: با گرفتن وضو و نوشیدن یک لیوان آب سرد از خوردنیهای محرک دوری کنید.

دیگران را همانطور که هستند دیدن ، تصور اینکه امروز ممکن است آخرین روز زندگیت باشد، انتظار از همگان برای داشتن بهترین برخورد، پرهیز از حساسیت بیش از حد در روابط با دیگران و به فضایل فروکشی خشم اندیشیدن از دیگر توصیه های امام موسی کاظم (ع) در خصوص کنترل خشم است.

کد خبر: 762404

وب گردی

وب گردی