فاکس نیوز:‌ داعش با مهمات هیتلر در عراق می‌جنگد!

شبکه آمریکایی "فاکس نیوز" از بیل مکانیکی بزرگ داعش و نیز مهمات ساخت شده در آلمان نازی در سال ۱۹۳۵ میلادی که داعش از آنها استفاده می‌کند،‌ پرده برداشت. این شبکه افزود، در حال حاضر تلاش برای افشای شبکه‌های امداد داعش در جریان است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از این شبکه، دیوین مورو،‌ کارشناس مرکز انگلیسی فعال در زمینه بررسی انواع سلاح‌ها و مهمات غنیمت گرفته شده از داعش گفت که سازمان تروریستی مذکور بیل‌های مکانیکی بزرگی را برای حفر تونل‌هایی در زیر برخی مناطق شهر موصل عراق طراحی کرده است.

این کارشناس افزود: داعش از این تونل‌ها که با این بیل‌های مکانیکی کنده برای در امان ماندن از بمباران‌ها و انجام حملاتش استفاده می‌کرد.

در عین حال ارتش عراق اواخر سال گذشته میلادی بیل مکانیکی داعش را کشف کرد.

این کارشناس انگلیسی افزود: ارتش عراق و نیروهای هم‌پیمان در سال ۲۰۱۴ میلادی ذخایر و مهماتی را که قبل از جنگ جهانی دوم در آلمان ساخته شد، به غنیمت گرفتند. این مهمات در کشف تونل‌هایی که داعش را مجهز به امدادها و کمک‌ها می‌کند تاثیر دارد.

این کارشناس براساس مشاهداتش اعلام کرد که عناصر داعش در ساخت مین‌ها و بمب‌ها مهارت پیدا کرده‌اند.

وی تاکید کرد، داعش به مرحله بی‌سابقه‌ای در مهارت ساخت مهمات و سلاح‌ها رسیده است به طوریکه موسسه وی در هیچ جای جهان چنین سلاح‌هایی که داعش در اختیار دارد را نیافته است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 762415

وب گردی

وب گردی