دونالد تاسک: انگلیس پیش از مذاکرات بریگزیت باید مسائل گذشته را حل کند

رئیس شورای اروپا تاکید کرد انگلیس باید پیش از مذاکراتش برای خروج از اتحادیه اروپا مسائل گذشته از جمله مسائل پول، مردم و همچنین ایرلند را حل و فصل کند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از ایندیپندنت، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا گفت: ما پیش از بحث کردن بر سر آینده خود باید اول گذشته خود را حل کنیم. دولت انگلیس باید قبل از مذاکره بر سر روابط آینده خود با اتحادیه اروپا مسائل "مردم، پول و ایرلند" را حل و فصل کند.

رئیس شورای اروپا گفت: انگلیس باید به وظایف مالی خود در قبال اتحادیه از جمله تسویه "صورت حساب جدایی" به میزان 60 میلیارد یورو قبل از مذاکرات بر سر توافق‌های تجاری عمل کند.

دونالد تاسک خاطر نشان کرد: مذاکرات درباره روابط آینده تنها زمانی می‌تواند آغاز شود که ما بر سر مسائل کلیدی مربوط به خروج پیشرفت کافی حاصل کرده باشیم. به عبارت دیگر ما باید قبل از بحث بر سر آینده خود، مسائل گذشته خود را رتق و فتق کنیم.

این هشدار در حالی مطرح شده که رهبران 27 کشور اتحادیه اروپا امروز شنبه نشستی را بر سر راهبرد مذاکره خود برای بریگزیت برگزار می‌کند.

دونالد تاسک در اظهاراتش به تحرک آزاد مردم و حق سکونت برای شهروندان اتحادیه اروپا و همچنین بحث مربوط به مرز ایرلند شمالی اشاره کرد.

او تاکید کرد، رویکردش نه تنها یک موضوع تاکتیکی است بلکه با توجه به چارچوب زمانی محدود برای به نتیجه رسیدن مذاکرات تنها رویکرد ممکن است.

دونالد تاسک در نامه به رهبران اتحادیه اروپا نوشت: تنها زمانی که به شکل دسته جمعی در شورای اروپا به این نتیجه برسیم که پیشرفت کافی بر سر همه این مسائل به دست آمده ما می‌توانیم در موضع برگزاری مذاکرات مقدماتی درباره روابط آینده با انگلیس قرار بگیریم.

او تاکید کرد: من تمایل دارم که همه ما در نشست آتی حول این اصل کلیدی متحد باشیم تا روشن شود که باید اول درباره مسائل مردم، پول و ایرلند پیشرفت به دست بیاید.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 762445

وب گردی

وب گردی