دستگیری 3مظنون در ارتباط با حادثه «شارلی ابدو» پاریس

3 مظنون در ارتباط با حادثه تروریستی «شارلی ابدو Charlie Hebdo» و «ایپر کَشه Hyper Cacher» پاریس دستگیر و زندانی شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستگیر شدنگان متهم به دلالی اسلحه و تامین سلاح برای برادران «کواچی» و «عامدی کولیبالی» تروریست های این حوادث شده اند.
اوایل این هفته محققان تیم ضدتروریسم اداره پلیس قضایی (SDAT) عملیات گسترده ای در شمال فرانسه و بلژیک اجرا و سیزده تن از جمله تعدادی قاچاقچی اسلحه را دستگیر کردند.
پس از دستگیری قاچاقچیان یاد شده، تحقیقات در زمینه تامین اسلحه توسط سه تن از آنها برای متهمان حادثه تروریستی شارلی ابدو و ایپر کشه، آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۱۵ حمله ای مسلحانه و مرگ بار به دفتر مجله شارلی ابدو رخ داد. مقام های قضایی فرانسه اعلام کردند این حمله دست کم ۱۲ کشته و حدود ۱۰ زخمی بر جای گذاشت. به گزارش خبرگزاری فرانسه دو تن از کشته شدگان از ماموران پلیس و چهار تن از کاریکاتوریست های مطرح فرانسوی از جمله سردبیر این هفته نامه بودند.
پس از این حادثه تروریستی، پلیس به جستجوی دو برادر به نامهای «شریف و سعید کواچی» پرداخت که به دفتر روزنامه «شارلی ابدو» حمله ور شدند. در عملیات شکار قاتلان که دو روز به طول انجامید، برادران کواچی در یک تبادل آتش کشته شدند.
همچنین سومین تروریست به نام «عامدی کولیبالی» به سوپرمارکت «ایپر کَشه» حمله ور شد و همه مشتریان و فروشنده حاضر در مغازه را کشت و پلیس هم وارد صحنه شد و ضارب را با تیراندازی از پای در آورد.
تکرار اینچنین حوادث تروریستی منجر به برقراری و تمدید طولانی مدت وضعیت اضطراری در فرانسه شده است که گفته می شود تا پایان انتخابات 2017 ریاست جمهوری این کشور ادامه می یابد.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 762447

وب گردی

وب گردی