ترزا می: تمام 27 عضو اتحادیه اروپا علیه انگلیس بسیج شده‌اند

نخست وزیر انگلیس تمام اعضای اتحادیه اروپا را به سنگ‌اندازی در برابر طرح برکسیت متهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایندیپندنت؛ "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس، در یک سخنرانی تبلیغاتی اتحادیه اروپا را به سنگ‌اندازی در برابر اجرا شدن طرح برکسیت (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) متهم کرد و مدعی شد تمام 27 عضو این اتحادیه با یکدیگر بسیج شده‌اند تا در مسیر اجرای برکسیت اختلال بوجود آورند.

وی سپس از حامیان حزب مخالف کارگر خواست در انتخابات پارلمانی پیش‌رو رای خود را به او قرض دهند تا قدرت عمل بیشتری در برابر اتحادیه اروپا بیابد.

نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس در ادامه افزود: "شما در همه‌پرسی گذشته به چه موضوعی رای دادید؟ هر کس در این کشور دلیل موجهی برای قرض دادن رای خود به من دارد. این انتخاباتی است که پیش از این مانند آن را نداشته‌ایم. در این انتخابات به منافع ملی و آینده کشور رای خواهیم داد."

سخنان اخیر "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان، که در پارلمان کشورش گفته بود "می‌توان طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را حتی پیش از مذاکرات برکسیت بررسی کرد" موجب عصبانیت و واکنش تند ترزا می شد.

می در واکنش به اظهارات مرکل گفت: "او می‌گوید انگلیس دچار توهم شده است و 27 عضو اتحادیه اروپا مشکلی با خروج انگلیس از اتحادیه ندارند. مذاکره کردن در این مورد اتلاف وقت است. ببینید با وجود چنین دیدگاهی مذاکرات برکسیت تا چه اندازه دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که می‌گویم باید موضع بالاتر را دربرابر آنها داشته باشیم، باید رهبری قدرتمند و عزمی راسخ در این راه وجود داشته باشد تا به همه این اظهار نظرات پاسخ دهیم."

ترزا می همچنین خطاب به حامیان حزب کارگر گفت: "اگر شما از من حمایت کنید، با دست پر به مذاکرات بروکسل خواهم رفت و هرکاری که در توانم باشد انجام می‌دهم تا منافع تمام شهروندان کشورم تامین شود.

گفتنی است نخست وزیر انگلیس هفته گذشته خواستار برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام پیش از آغاز مذاکرات جدایی این کشور از اتحادیه اروپا شد؛ به این امید که بتواند کابینه قوی‌تری را برای مذاکره با طرف‌های اروپایی تشکیل دهد. مجلس عوام نیز با درخواست وی موافقت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 762452

وب گردی

وب گردی