چاووش اوغلو: برای خرید اس 400 با روسیه به توافق رسیده‌ایم

وزیر امور خارجه ترکیه با اعلام اینکه سامانه موشکی اس 400 را از روسیه خریداری می‌شود گفت: در حال حاضر دو کشور درباره شروط و اصول لازم به توافق رسیده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سایت خبری هابر روس، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سوالی درباره میزان احتمال خرید سامانه موشکی اس 400 از سوی ترکیه از روسیه گفت: در حال حاضر مذاکرات بر سر قیمت ادامه دارد. ما در ابتدا می‌خواستیم این سامانه را از کشورهای عضو ناتو بگیریم اما طرف مقابل هیچگونه تمایلی از خود نشان نداد.

وی درباره عادی سازی روابط با روسیه گفت: در حال حاضر روابط دو کشور را به حالت عادی درآورده‌ایم اما در برخی حوزه‌ها چالش‌هایی هنوز وجود دارد.

چاووش اوغلو درباره سفر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به روسیه گفت: زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به مناسبت برگزاری رفراندوم اخیر با رئیس‌جمهور کشورمان تماس تلفنی داشت در این گفت‌وگوی تلفنی وی را برای سفر به سوچی دعوت کرد. رئیس‌جمهور کشورمان نیز این دعوت را قبول کرد.

او با بیان اینکه یکی از محوره های دیدار دو جانبه پوتین و اردوغان سوریه است، افزود: ما می‌خواهیم روند سیاسی در سوریه ادامه پیدا کند اما شرط اصلی آن برقراری آتش‌بس است.

قرار است اردوغان سوم ماه مه برای دیدار با همتای روسش به سوچی برود.

در این دیدار دوجانبه موضوعات مختلف از جمله خرید سامانه موشکی اس 400 مورد گفت‌وگوی طرفین قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 762459

وب گردی

وب گردی