کتاب شعر «چرخ و فلک زندگی» رونمایی می‌شود

مجموعه اشعار بهاره عمیدی به زبان انگلیسی در کتابی با عنوان «چرخ و فلک زندگی» روز یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه 96 ساعت 18 در بوکلند مرکز خرید پالادیوم رونمایی می‌شود. در این کتاب 40 شعر در کنار 40 تصویر که توسط هنرمندان 22 کشور از سراسر دنیا خلق شده چاپ شده است.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر دریافتی، بهاره عمیدی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی مشاوره خانواده، ازدواج و کودک از کالج نوتردام و دارای مدرک دکترای روانشناسی آموزشی از دانشگاه کاتولیک واشنگتن است. عمیدی «شعردرمانگر» است و معتقد است که کلمات و صدا در فرایند درمان بسیار موثر واقع می‌شوند. عمیدی درباره شعر درمانی می‌گوید:« شعردرمانی (poetry therapy) شامل سرودن شعر و خواندن همان شعر در جمع است. در شعر درمانی افراد تمام احساسات و اندیشه‌های آزار دهنده خود را در قالب کلمات به‌شکل شعر روی کاغذ می‌آورند و در جمع می‌خوانند. در این شیوه، هر ورق کاغذ خالی دعوتی است تا هرکسی روح و روان و احساسات قلبی خود را با شفافیت روی کاغذ منتقل ‌کند. در این زمینه در نظر گرفتن دو نکته مهم است: اول در لحظه بودن و انتقال آن احساسات روی کاغذ و دوم ابراز کردن احساسات درونی با کلمات.»

عمیدی سال‌های بسیاری را در آمریکا و خاور میانه صرف کار با جوانان، زنان در خانه‌های امن، قربانیان قاچاق انسان و مردان در اردوگاه‌های کار کرده است. او جلسات شعر، کارگاه‌ها و سمینارهایی را در دانشگاه‌ها و مدارس با موضوع شعر درمانی برگزار کرده است. عمیدی همچنین در سیلیکون ولی با گروه‌هایی از متخصصان تکنولوژی شرکت‌های بین المللی نیز در زمینه شعر درمانی همکاری کرده است.

کتاب «چرخ و فلک زندگی» مجموعه‌ای از اشعار عمیدی را در شش سال گذشته در بر می‌گیرد. در قطع خشتی چاپ شده است. علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم رونمایی این کتاب شعر می‌توانند به بوکلند پالادیوم به آدرس تهران، خیابان مقدس اردبیلی، میدان الف، مرکز خرید پالادیوم، طبقه سوم مراجعه کنند. این مراسم از ساعت 18 تا 19:30 با حضور بهاره عمیدی شاعر کتاب و تنی چند از تصویرگران ایرانی کتاب برگزار می‌شود.

500

کد خبر: 762480

وب گردی

وب گردی