اصلاح طلبان محوریت لیست هماهنگ در شوراها را پذیرفته اند/ کسب حداکثر آراء توسط روحانی یک ضرورت است

یک فعال سیاسی با بیان این که بزرگترین چالش اصلاح طلبان در شورای شهر قانع کردن لیست های جعلی برای کناره گیری است، گفت: با توجه به مسائل سیاست داخلی و چالش های جدید در سیاست خارجی ضروری است رئیس جمهوری قدرتمند با حداکثر آرا، دولت را در دست بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، سعید شریعتی در خصوص انتخابات شورای شهر و ارائه لیست واحد از جانب اصاح طلبان، گفت: در شورای شهر اصلاح طلبان حتما یک لیست واحدی به عنوان لیستی که مورد تایید شورای هماهنگی اصلاح طلبان باشد، ارائه خواهد شد. اما به نظر می رسد چالش اصلی اصلاح طلبان این است که بتوانند سایر کاندیداهایی که با گرایش اصلاح طلبی در انتخاب شرکت می کنند را قانع کنند که به نفع لیست واحد اصلاح طلبان کنار بکشند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه ما در این دوره با چالش کاندیداتوری و تایید صلاحیت و ... مواجه نیستیم، لذا دستمان در تهیه لیست قدرتمند خیلی باز است ولی چالش اصلی ما این است که بتوانیم همراهان و همفکران خودمان که به هر دلیلی ثبت نام کرده اند و تایید صلاحیت گرفته اند را با جریان اصلی هماهنگ کنیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: به هر حال گروه های اصلاح طلب پذیرفته اند که فهرستی که با هماهنگی احزاب، گروه ها و شورای هماهنگی اصلاح طلبان است، محور باشد و طبیعتاً بزرگان اصلاح طلب هم همین فهرست را تایید خواهند کرد. ولی چالش اصلی در مورد فهرست های خارج از این شورا و رأی شکن است که نباید ایجاد شود، چون انتخابات شوراها به گونه ای است که اگر رأی ها پخش شود نتایج خوبی در پی نخواهد داشت.

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: من تصور می کنم فضای کنونی جامعه به گونه ای است که اگر جوّ انتخابات فراگیر شود، مردم حتماً در انتخابات شرکت می کنند و رأی آقای روحانی قطعاً از دوره قبل بیشتر خواهد شد. این موضوع در واقع یک پیش بینی نیست بلکه یک ضرورت است.

وی افزود: بنابراین هم فعالان سیاسی باید این ضرورت افزایش رای رئیس جمهور منتخب را برای افکار عمومی تبیین کنند و هم کمپین های انتخاباتی باید روی این محور سوار شوند که شرایط عمومی کشور چه در داخل و چه در شرایط بین المللی، مستوجب این است که حتماً رئیس جمهوری با سقف آراء و با حداکثر رأی ممکن انتخاب شود و این یک ضرورت است. ما اگر این ضرورت را به جامعه منتقل کنیم مسائل دیگر آسان تر می شود.

سعید شریعتی در گفت و گو با خبرنگار جماران با بیان این که در بخش عملکرد دولت نیز دست آورد های دولت کاملاً روشن و قابل تبیین است و مردم در مقایسه با 4 سال گذشته می توانند پیشرفت ها را ببینند، اظهار کرد: ممکن است پیشرفت ها به اندازه ای نباشد که هنوز آثارش در زندگی مردم نمایان شده باشد، اما این پیشرفت را باید در مقایسه با آن چه که می توانستیم باشیم سنجید.

وی اضافه کرد: اگر مسیری که روحانی و همکارانشان تغییر دادند، تغییر پیدا نمی کرد، ما امروز باید نفت را در مقابل غذا می فروختیم. حال اگر ما به این وضعیت دچار نشدیم و حتی رشد اقتصادی خوبی هم داشته ایم یک تدبیر و کارآمدی پشت آن بوده است که آثارش خیلی زود نمایان و نمایان تر می شود.

وی در پایان گفت: مردم ما هم به این سطح از آگاهی رسیده اند که این مسائل را درک کنند . اما آنچه که مهم است مستقل از حتی آقای روحانی هر کسی رئیس جمهور آینده ایران شود چه به دلیل مسائلی که در سیاست داخلی کشور ممکن است در چهار سال آینده رخ دهد و هم به لحاظ شرایط بین المللی و تغییر آرایش رقبای ما در نظام بین الملل، ضروری است که یک رئیس جمهور قدرتمند با حداکثر آرا، دولت را در دست بگیرد تا بتواند از موضع قدرت هم در داخل کشور، مرجع وفاق و اجماع ملی باشد و هم بتواند اهداف بلند مدت جمهوری اسلامی را در نظام بین الملی پیگیری کند.

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 762578

وب گردی

وب گردی