جهان آبادی: ایران نباید هزینه ضعف حاکمیت اسلام آباد را بپردازد

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این که ایران نمی تواند منتظر بماند و شاهد اقدامات تروریستی بر علیه خود باشد، گفت: ایران نباید هزینه ضعف حاکمیت اسلام آباد را بپردازد .

به گزارش ایسکانیوز، جلیل رحیمی جهان آبادی ضمن ابراز تاسف از شهادت مرزبانان ایران در نقطه صفرمرزی با پاکستان گفت: امنیت مرزی بستگی رابطه مستقیم با میزان برقراری امنیت در داخل هر کشور دارد.

نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی توانایی خوبی در برقراری امنیت و شرایط داخلی ایران دارد اما در پشت مرزهای ایران و در کشورپاکستان به دلیل ناتوانی اسلام آباد در برقراری امنیت شاهد فعالیت گروه های تروریستی هستیم.

وی با بیان این که فعالیت های تروریستی در خاک پاکستان گاه و بی گاه منجر به لطمه خوردن امنیت ایران شده است،گفت: طبق قوانین بین الملل ، هرکشوری که توانایی تامین امنیت مرزی نداشته باشد می توان علیه کشور همسایه در شورای امنیت سازمان ملل طرح شکایت کرده و حق انجام عملیات پلیسی بر علیه تهدیدات امنیتی محفوظ است.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: ایران نمی تواند منتظر بماند و شاهد اقدامات تروریستی از خاک پاکستان بر علیه خود باشد.

جلیل رحیمی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: اسلام آباد برخلاف برخورداری از بمب اتمی و ارتش منسجم مقتدر ، از برقراری امنیت و آرامش در برخی ایالت های پاکستان ناتوان ظاهر شده است.

رحیمی جهان آبادی گفت: برخی ایالت های پاکستان گاه تحت سلطه حکومت های محلی ، گاه گروه های شورشی و گاه مخالفان است و اسلام آباد حاکمیتی بر آنها ندارد.

وی تاکید کرد: ضعف امنیتی پاکستان در مناطق مرزی این کشور به ویژه در مناطق مرزی افغانستان و بلوچستان با ایران بیش از سایر نقاط مشاهده می شود.

این نماینده مجلس دهم گفت: ایران نباید هزینه ضعف حاکمیت اسلام آباد را بپردازد و دستگاه دیپلماسی باید با اقتدار در موضوع ورود کرده و از طریق مجامع حقوقی بین الملل نظیر شورای امنیت سازمان ملل حق عملیات نظامی ایران در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: ایران تاکنون خون بهای سنگینی در برخورد با اقدامات تروریستی طراحی شده در پاکستان و اشرار پرداخت کرده است و ما در مورد امنیت کشورمان دیگر نمی توانیم منتظر بمانیم.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: طبق قوانین بین المللی تحت عنوان حق دفاع مشروع ایران می تواند از خود در مقابل حملات تروریستی دفاع کرده و دست به عملیات نظامی بزند.

لزوم برخورد عقلانی با تروریست ها

رحیمی جهان آبادی گفت: مسئله پیش آمده در مورد امنیت مرزی ایران و پاکستان دارای پیچیدگی هایی است که در نوع رفتار و موضع گیری ها باید در نظر گرفت.

وی با بیان این که بررسی مسائل امنیتی افغانستان و پاکستان نشان می دهد که ضعف اسلام آباد در اعمال حاکمیت باعث طراحی اقدامات تروریستی شده است،گفت: علی رقم این که حمایت آمریکا ، رژیم صهیونیستی یا حتی سعودی ها از اقدامات تروریستی دور از ذهن نیست اما نباید براساس حدسیات روابط کشورمان را ملتهب کنیم.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: مانع تراشی در روابط رو به بهبود ایران و عربستان اتفاقی است که منافع هر دو کشور را مورد تهدید قرار می دهد.

وی تاکید کرد: ایران ضمن هماهنگی با پاکستان و کسب مجوز از سازمان ملل می تواند به اسلام آباد در برقراری امنیت از طریق عملیات نظامی محدود در مرزهای این کشور کمک کند.

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

308/300

کد خبر: 762597

وب گردی

وب گردی