لازمه انتخابات در یک جامعه اسلامی رعایت اخلاق است/ برخی رفتار کاندیداها متعلق به فرهنگ ما نیست

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه اگر فردی خود را مسلمان می‌داند باید اخلاق‌مدار نیز باشد، تصریح کرد: برخی رفتارها که در ایام انتخابات و از سوی کاندیداهای انتخاباتی دیده می‌شود، متعلق به فرهنگ ما نیست.

به گزارش ایسکانیوز، علی نوبخت در گفت و گو با خانه ملت بر ضرورت اخلاق‌مداری در عرصه انتخابات تاکید کرد و گفت: همگان به اهمیت اخلاق‌مداری در هر حوزه و عرصه‌ای واقف هستند اما در برخی برهه‌ها در کشور از جمله انتخابات اخلاق‌مداری از سوی کاندیداها یا هوادارن آنها به شایستگی رعایت نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رعایت اخلاق در مناظرات و تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی افزود: ویژگی تشکیل نظام جمهوری اسلامی بر مبنای اخلاق‌مداری بوده است و تشکیل نظام جمهوری اسلامی نیز در راستای فلسفه انبیا که اشاعه اخلاق بخصوص بعثت حضرت رسول (ص) "إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ" بوده است لذا باید اخلاق را در تمام زمینه‌ها و شئون مملکت از جمله انتخابات رعایت کنیم.

علی نوبخت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت خاطر نشان کرد: اگر فردی خود را مسلمان می‌داند باید اخلاق‌مدار نیز باشد؛ در نتیجه معتقدم برخی رفتارها که در ایام انتخابات و از سوی کاندیداهای انتخاباتی دیده می‌شود متعلق به فرهنگ ما نیست و رفتارهایی است که در برخی از کشور‌های دیگر ملاحظه می‌شود؛ پس فرق ما با آن‌ها چیست؟

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی‌ها می‌گویند که سیاست این چیز‌ها را نمی‌شناسد و تمام روش‌های جهانی در اینجا اعمال می‌شود اما ما باید خود تعریف جدیدی داشته باشیم و با بهره گیری از فرهنگ غنی خود در جزء جزء شئون مملکت از جمله زمان انتخابات، اخلاق‌مدار باشیم.

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

308/300

کد خبر: 762598

وب گردی

وب گردی