مدیرعامل سابق بانک صادرات:  آثار سوء مدیریت دولت قبل به دولت روحانی منتقل شد

مدیر عامل‌سابق بانک صادرات گفت: هم اکنون بانکها در شرایط بدی قرار دارند و به نظر می‌رسد در دولت کنونی مدیریت بانکها ضعیفتر از قبل هم شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ بهاء‌الدین حسینی هاشمی‌ در مورد وضعیت نظام بانکی گفت: مشکلاتی که امروز بانکها با آن دست به گریبان هستند مربوط به امروز و دیروز نیست و از ۱۰ سال پیش بوجود آمده است.

وی افزود: از دوره اول دولت احمدی‌نژاد بانک ها با مشکلات زیادی مواجه شدند، در اواخر دولت دلار هزار تومانی‌به یکباره به ۳ هزار تومان رسید که مشکلات مربوط به آن در دولت یازدهم خود را نشان داد.

هاشمی‌تصریح کرد: افزایش مطالبات معوق، بهم ریختگی سرمایه و کاهش شدید نسبت کفایت سرمایه و زیانده بودن بانک ها باعث شد تا بانکها نتوانند سرمایه مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی گفت: در حال‌حاضر نسبت سرمایه دارایی‌ها کم شده که این امر منجر به افزایش تدریجی مطالبات معوق بانکها شده و بدهی بانک ها به بانک مرکزی نیز شدت گرفته است.

مدیر عامل‌سابق بانک صادرات با بیان اینکه آثار سوء مدیریت دولت قبل به دولت روحانی منتقل شده است افزود:بر این اساس تصمیمات مؤثری برای نجات بانک ها گرفته نشد، هم اکنون بانکها در شرایط بدی قرار دارند و به نظر می‌رسد در دولت کنونی مدیریت بانکها ضعیفتر از قبل هم شده و انتصاب مدیران عامل با دقت و کارشناسی صورت نگرفته و تصمیم جدی برای بهبود وضعیت بانکها اتخاذ نشده است.

هاشمی‌حسینی خاطر نشان کرد: بانکها هم اکنون به امید خود رها شده‌اند و نظام مالی منظمی هم برایشان وجود ندارد این نظم کنونی هم دستوری است و هیچ راه حلی برای خروج بانکها از شرایط رکود و کسری نقدینگی وجود ندارد و وضعیت قبلی همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل سابق بانک صادرات افزود: ادغام بانکهای بزرگ، وصول‌مطالبات بانکی‌از دولت، کمک به بانکها در شرایط رکودی برای بازخرید برخی از مطالبات و موضوعات مربوط به سرمایه در گردش و اشتغال جدید بانکها از موضوعاتی است که باید در قانون اصلاح نظام بانکی رعایت شود.

مدیرعامل سابق بانک صادرات گفت: این در حالی است که بانک مرکزی برای خروج از تحریم بانکها کاری نکرده است و دیپلماسی فعالی‌ هم نداشته‌ است .

هاشمی‌حسینی‌افزود: متاسفانه پس‌از گسست از بازارهای جهانی و برای ورود مجدد به بازار و اصلاح نظام بانکی، مدیریت ریسک و کنترلهای داخلی‌توجهی‌نشده است و بانک ها هیچ گونه بهبود شرایطی برای استانداردهای لازم به منظور حضور در فعالیت‌های بین‌المللی بدست نیاورده‌اند و مشارکت و اعتبارات فاینانس به حدی نبوده که کار مؤثری‌انجام شود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 762606

وب گردی

وب گردی