کشتی غرق شده روسی در بسفر تجسسی اعلام شد

یک فروند کشتی روسیه که در 40 کیلومتری تنگه بسفر نزدیک استانبول پایتخت ترکیه غرق شده است، تجسسی پیشرفته با انواع مدارک و تجهیزات الکترونیکی اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز، کشتی لیمان روز پنجشنبه در برخورد با یک کشتی ترکیه ای بر اثر ایجاد یک حفره بزرگ غرق شد، ولی تمامی 78 سرنشین و مدارک پیش از فرو رفتن کامل زیر آب خارج و به محل ناوگان روسیه در دریای سیاه انتقال یافت.
پایگاه آنلاین روزنامه نزاویسیمایا گازتا روز شنبه به نقل از اعلام وزارت دفاع روسیه نوشت: با وجود پاکسازی کشتی غرق شده از مدارک و لوازم مرتبط، هنوز تجهیزات تجسسی در لاشه آن وجود دارد که در باره خارج کردن آنها اقدام لازم انجام خواهد گرفت.
بنا به این گزارش، اکنون کشتی تحقیقاتی-عملیاتی «هیتر سی» روسیه برای بررسی محل غرق شدن کشتی لیمان و برنامه ریزی برای باز و خارج کردن تجهیزات تجسسی از زیر آب در منطقه حضور یافته است.
پس از بررسی اطلاعات به دست آمده در منطقه که عمق آن از 50 تا 200 متر برآورد می شود، کارشناسان با استفاده از دو زیر دریایی ویژه و مجهز کشتی هیتر سی که توان فرو رفتن تا سه کیلومتر زیر آب را دارند،
ماموریت جدا کردن تجهیزات را انجام خواهند داد.
تنگهٔ بُسفُر راهرو آبی در کشور ترکیه با حدود 30 کیلومتر درازا و پهنای تقریبی 700 تا 3550 متر، پیوند دهنده دو دریای سیاه و مرمره و از سوی دیگر جدا کننده قاره های اروپا و آسیا است که استانبول پایتخت این کشور نیز در دو سوی این تنگه قرار دارد.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 762614

وب گردی

وب گردی