ابتکار: مناظره‌ها فرصت شنیدن ناگفته‌ها را فراهم می‌کند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: در این مناظره‌ کاندیداها این فرصت را پیدا کردند تا ناگفته‌هایی را که به دلیل فضای امنیتی و یک سویه امکان بیان آنها برای مردم وجود نداشت، مطرح کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در مورد اولین مناظره کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: مناظره فرصت خوبی است و به بینندگان امکان سنجش و ارزیابی کاندیداها را می‌دهد. برخی مسائل مهم جامعه در این مناظره‌ها باز و تشریح می‌شود. باید بتوانیم واقعیت‌ها را برای مردم بازگو کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید با مسائل مختلفی که کشور با آن مواجه است آشنا شوند گفت: مناظره‌ها این فرصت را فراهم می‌کند تا کاندیداها بتوانند برنامه‌های خود را ارائه دهند. همچنین در خلال این مناظرات تفاوت دیدگاه‌ کاندیداها نیز مشخص می‌شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در مناظره روز گذشته تفاوت دیدگاه کاندیداها در برخی مسائل مشخص و مطرح شد اظهار کرد: روشن شد که کدام کاندیدا بیشتر روی برنامه، نگاه تخصصی و به کار بستن تجربیات تاکید دارد و کدام کاندیدا بیشتر شعاری برخورد می‌کند و در مناظره به دنبال جمع کردن رأی است.

ابتکار تاکید کرد: مردم به بلوغ فکری رسیده‌اند و می‌توانند تشخیص دهند که خیلی از این شعارها حتی ممکن است در مقطع کوتاه اجرایی شود ولی در بلندمدت پایدار نیست، چون وظیفه دولت توزیع ثروت نیست بلکه وظیفه دولت تولید ثروت و ایجاد زمینه برای حفاظت از ثروت‌های ملی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برخی بحث‌ها در مناظره روز گذشته مطرح شد که از واقعیت به دور است، تصریح کرد:‌ در بیان واقعیت‌ها باید همه ابعاد موضوعات در نظر گرفته شود. اگر روز گذشته برخی اتهامات مطرح نمی‌شد دیگران هم مجبور نمی‌شدند جواب بدهند.

ابتکار در پاسخ به این پرسش که برنده مناظره اول کاندیداهای ریاست جمهوری را چه کسی می‌دانید؟ اظهار کرد: برنده مناظره روز گذشته مردم هستند. قطعا کاندیداها این فرصت را پیدا کردند که ناگفته‌هایی را مطرح کنند. ناگفته‌هایی که به دلیل فضاهای خاص امنیتی و یک سویه امکان بیان آن برای مردم وجود نداشت.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: این مناظره‌ها می‌تواند این فضا و فرصت را فراهم کند که حرف‌های ناگفته و واقعیت‌هایی که مردم در جاهای دیگر شنیده بودند و در رسانه ملی مطرح نشده بود بشنوند. این اتفاق اعتماد عمومی را بالا برده و شفاف سازی در جامعه ایجاد می‌شود.

ابتکار با بیان اینکه همه کاندیداها سعی کردند در مناظره مشارکت داشته باشند گفت: بین همه مواضع، حرف‌ها، نگاه‌ها و حرکات کاندیداها مردم هستند که می‌توانند خوب تشخیص دهند که چه کسانی توان، برنامه، درایت، شفافیت و صداقت لازم را دارند.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 762636

وب گردی

وب گردی