میرسلیم: در مناظره دیروز به کسی بی احترامی نکردیم و لابلای سخنان دیگران هم نپریدیم

میرسلیم گفت: هر آنچه می گوییم مبتنی بر مطالعه و فعالیت های سالیان دراز است و ما در مناظره دیروز به کسی بی احترامی نکردیم و لابلای سخنان دیگران هم نپریدیم.

به گزارش ایسکانیوز سید مصطفی میرسلیم در همایش بزرگ انتخاباتی در مجموعه فرهنگی رفاه با تبریک ولادت حضرت امام حسین (ع) افزود: ما هر چه داریم از خانه ساده و نورانی حضرت زهراست.

وی با اشاره به اینکه ما تربیت شده مرحوم بهشتی هستیم و فعالیت حزبی را در این 38 سال تمرین کرده ایم گفت: در مناظره دیروز برخی می گفتند چرا میرسلیم یادداشت می کند و پاسخ این است که ما آموخته ایم وسط حرف دیگران نپریم و منظم و با برنامه باشیم.

میرسلیم افزود: هر آنچه می گوییم مبتنی بر مطالعه و فعالیت های سالیان دراز است و ما در مناظره دیروز به کسی بی احترامی نکردیم و لابلای سخنان دیگران هم نپریدیم.

وی در حالی که کتاب حاوی برنامه هایش را نشان می داد گفت: حزب در قانون اساسی جایگاه محترمی دارد و مرحوم بهشتی حزب را عبادتگاه خدایی می دانست و حزبیان با وضو به حزب وارد می شوند و اگر در میان احزاب عده ای بی موالاتی می کنند نباید به حساب همه گذاشت و نباید در مواجهه با احزاب، تحقیرآمیز صحبت کرد.

این نامزد انتخاباتی با اشاره به اینکه ما با اطلاع از سرنوشت آینده نظام وارد صحنه انتخابات شده ایم و قاطعانه خواهیم ایستاد به فلسفه قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: ایشان برای اصلاح وضع امت پیامبر اکرم قیام کردند.

میرسلیم گفت: روزی که آقایان مشهور به اصلاح طلب این نام را انتخاب کردند مقاله ای نوشتم و گفتم این آقایان باید به ارزش این کلیدواژه مقدس توجه کنند و آنجا گفتم که اصلاح، تقدس دارد و هر کسی نمی تواند جرأت کند و بگوید که اصلاح طلبم.

وی افزود: امام حسین (ع) اصلاح طلب است و بر مبنای اعتقاد راسخ به اصول، اصلاح طلب است.

میرسلیم گفت: ما برای اقدام اصلاحی قدم گذاشته ایم و پای اصول ایستاده ایم و جان خود را هم می دهیم.

وی ادامه داد: اصلاح وقتی مطرح می شود که مفسده ای وجود داشته باشد و اکنون شاهدیم که مفاسد رخ داده است و این مفاسد زیبنده نظام ما نیست.

این نامزد انتخاباتی گفت: فساد به تدریج و آهسته آهسته در کشور ما پیشرفت کرد؛ ابتدا فردی بود بعد گروهی شد، بعد شبکه ای شد و اکنون به فساد نهادینه رسیده ایم.

میرسلیم افزود: امروز مبارزه با فساد به مراتب مشکل تر از 20 سال گذشته است و آن زمان فساد در حد یک نفر و دو نفر بود اما اکنون شاهد شبکه ای از فسادهای 100 میلیاردی، 200 میلیاردی و هزار میلیاردی هستیم.

وی با اشاره به اینکه شبکه فساد عناصر خود را در هر سه قوه انتخاب و مستقر کرده است گفت: چرا رؤسای سه قوه در سه چهار سال گذشته که مستقیم مخاطب مقام معظم رهبری بودند دسته گلی در این رابطه نشان ندادند؟

میرسلیم افزود: معتقدم که فساد باید ابتدا در دستگاه اجرایی خشکانده شود چرا که کار دست مجریان است و وسوسه از آنجا شروع می شود و اصل بیت المال در دست قوه مجریه است.

وی گفت: قوه مجریه خودش باید پیشگیری از فساد کند و تا حالا هیچ کدام از مسئولان قوه مجریه چنین اراده ای را از خود نشان نداده اند.

این نامزد انتخاباتی افزود: قوه مجریه، همان کارمندان دولت هستند و نباید کارمندان دولت به عشق کیسه دوختن به میدان بیایند.

میرسلیم گفت: در روزهای اولی که به خدمت در وزارت ارشاد مفتخر شدم همه مدیران کل را خواستم و گفتم که اگر قرار است علاوه بر انجام وظایفتان، کاسبی کنید یا باید کاسبی را انتخاب کنید و یا باید به عنوان کارمند دولت بمانید و ویژه خواری نکنید.

وی افزود: در آن جلسه از همه مدیران کل خواستم که اگر حقوق دولت برایتان کافی نیست مجبور نیستید در دولت بمانید و اگر ماندید باید به فکر خدمت به مردم باشید.

میرسلیم موضوع نظارت عمومی مردم را در کاهش فساد ضروری خواند و گفت: اگر مردم به اداره ای مراجعه کردند و دیدند کارمندی کشویش را نشان می دهد نباید بی توجه عبور کنند و باید با احساس مسئولیت خبر دهند و جلوی فساد را از سرچشمه بگیرند.

وی افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و قوه مجریه باید خادمان واقعی مردم باشد نه فخر فروشان و رؤسای مردم.

این نامزد انتخاباتی گفت: رئیس جمهوری یعنی مسئول هماهنگ کننده مجموعه خدمتگزاران به مردم نه ریاست بر مردم.

میرسلیم در پایان سخنانش از جایگاه برخاست و کتاب حاوی برنامه هایش را روی دست گرفت و به حضار نشان دارد.

سید مصطفی میرسلیم افزود: فساد وقتی از قوه مجریه شروع شد به دیگر قوا هم سرایت می کند و زد و بند در مجلس شورای اسلامی هم رخ می دهد و مفسدان برای اینکه نوعی پشتیبان سیاسی برای خود جور کنند نمایندگان مجلس را وسوسه می کنند و ابزار خود قرار می دهند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه چرا باید این همه قاضی و دادیار در دستگاه قضایی گرفتار شده باشند؟ اینها را مفسدان قوه مجریه به وسوسه کشانده اند گفت: روزی که ما در صحنه ایفای خدمت قدم بگذاریم، خدمت رئیس قوه قضائیه عرض خواهیم کرد که بدون مصامحه با همه موارد تخلف و جرم منجر به فساد رسیدگی قاطع کند و در این رسیدگی به هر گونه وابستگی و خویش و قومی توجهی نکند حتی اگر برادر و فرزند و از نزدیکانم باشد.

این نامزد انتخاباتی افزود: رأس کار اگر سالم باشد پایین هم حواسش جمع می شود.

میرسلیم گفت: به برادران و خواهران خود در مجلس شورای اسلامی هم مطرح خواهم کرد که هر کس از دستگاه اجرایی شما را وسوسه کرد او را معرفی کنید و نگذارید صحن مقدس مجلس به زد و بندهای سیاسی آلوده شود.

وی افزود: نباید در بخش ورود به مجلس و ریاست جمهوری هزینه های زیاد صورت گیرد و وقتی از من پرسیدند هزینه های انتخابات را از کجا می آوری؟ به آنها گفتم که طرفدارانم در حزب آن را تأمین می کنند اما اهل ریخت و پاش نیستیم و از همه طرفداران خود خواسته ایم مراقبت کنند و مبادا عکس من حقیر را جایی بچسبانند که خلاف قانون باشد.

میرسلیم گفت: قوانین در جمهوری اسلامی باید مراعات شود و این مراعات هم جنبه شرعی دارد و اگر مراعات نکنیم گناه کرده ایم.

وی افزود: ما می دانیم که اگر با این شرایط بخواهیم وارد میدانت شویم با مخالفت ها، مقاومت های متعدد روبرو خواهیم شد اما با توکل به خدا و با یاری شما ملت عزیز خود را برای پذیرش هر گونه سختی و مرارت آماده کرده ایم و اعتقاد داریم که ان مع العسر یسرا.

تاییدکننده:سرلک

کد خبر: 762653

وب گردی

وب گردی