نیوزویک: یک میلیون کشته، حاصل جنگ احتمالی آمریکا با کره شمالی

مجله آمریکایی نیوزویک نوشت حاصل جنگ احتمالی آمریکا با کره شمالی یک میلیون کشته خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز؛ نیوزویک امروز در مقاله ای نوشت :«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از آغاز دوره ریاست جمهوری به لفاظی با کره شمالی پرداخته و اصرار دارد که صبر آمریکا در برابر برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی کره شمالی تمام شده است.

این در حالی است که پیونگ یانگ با لفاظی تهدید آمیز بیش از معمول به اظهارات ترامپ و تیم سیاست خارجی وی پاسخ داده است.

روزنامه دولتی پیونگ یانگ در 31 فروردین ماه تهدید کرد کره شمالی یک حمله پیشگیرانه با قابلیت فناوری حیرت آور علیه آمریکا انجام خواهد داد. این تهدید نظامی از طرف پیونگ یانگ در شرایطی انجام شد که نیروهای آمریکایی در حال برگزاری مانور مشترک با نیروهای نظامی کره جنوبی بودند.

نیوزویک ادامه داد: فعلا هیچ کس در پیونگ یانگ به طرف پناهگاه‌های موجود در برابر بمباران دشمن به راه نیفتاده است. عمل گرایی و نوعی تصور غالب این است که اتفاق بدی روی نخواهد داد.

«پارک چونگ هی» تاجر 40 ساله که پدربزرگش در جنگ کره کشته شده است، می گوید: ما اهمیت نمی دهیم تنش میان آمریکا و کره شمالی تا چه حدی بالا می رود. ما زندگی خودمان را می کنیم. چه کار دیگری می توانیم بکنیم؟

اما هر کسی که در این شبه جزیره زندگی می کند می داند که قبضه‌های توپخانه کره شمالی به سمت سئول استقرار یافته است تا در صورت بروز جنگ آن شهر را بکوبد
و در صورت بالا گرفتن تنش میان آمریکا و کره شمالی، سئول با خاک یکسان خواهد شد.

نیوزویک می نویسد: مدت زمان لازم برای پرتاپ گلوله توپخانه از کره شمالی به سئول پایتخت کره جنوبی فقط 45 ثانیه است.

این مجله آمریکایی ادامه داد: نگرانی آمریکا به 2 دلیل عمده در مورد کره شمالی بیشتر شده است: اول، اینکه در طول چهار سال گذشته از زمان به قدرت رسیدن «کیم جونگ اون»، رژیم پیونگ یانگ یک سری آزمایش های هسته ای آفندی انجام داده است.

در چهار سال رهبری کیم جونگ اون، کره شمالی66 موشک پرتاب کرده که معادل 2برابر موشک‌های پرتاب شده در تمامی دوران زمامداری 17 ساله کیم جونگ دوم پدر رهبر فعلی است.دوم، اینکه رژیم کیم به تدریج، برد موشک های خود را افزایش داده است.

جیمز استاریدیس، دریادار بازنشسته آمریکا و رئیس مدرسه دیپلماسی فلچر وابسته به دانشگاه تافتز آمریکا به نیوزویک گفت: کره شمالی در تلاش است ابعاد بمب‌های خود را کوچکتر کند به طوری که به جای 10 بمب بتواند 16 بمب را در یک کلاهک هسته ای جای دهند. بدین ترتیب، دو اقدام به طور موازی صورت گرفته است: یکی برد کلاهک‌های اتمی و دیگری کوچک کردن ابعاد کلاهک‌ها.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303،/۳۰۰

کد خبر: 762683

وب گردی

وب گردی