هاشم زایی: جهانگیری با صحبت های علمی خود توانست جواب قاطعی به مخالفان دهد/ انتخابات دوازدهم یک انتخابات رقابتی است

نماینده مردم تهران با اشاره به برگزاری اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای جهانگیری با صحبت های علمی خود توانست جواب قاطعی به مخالف خود دهد.

عبدالرضا هاشم‌زایی سیاستمدار اصلاح طلب و نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در خصوص مناظره انتخاباتی جمعه 8 اردیبهشت ماه میان کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، گفت: با دریافت پیام هایی تقریبا می توانم بگویم که این برنامه مناظره نبود. یک سری سوال توسط مجری برنامه مطرح شد که 2 دقیقه زمان به هر کاندیدا اختصاص داده شد و تنها خطبه اول صحبت های هر کدام از کاندیداها فقط موکول به سلام می شد.

وی با بیان این که باید به زمان صحبت های مناظره کنندگان اضافه شود، تا وقت مردم تلف نشود، تصریح کرد: حداقل زمانی که برای هر یک کاندیدا نیاز است تا درخصوص یک مساله بتواند تحلیل کند یک ربع است، اما با تقسیم زمانی که کاندیداها در این مناظره داشتند نتوانستند پیامشان را برسانند.

جهانگیری برنده مناظره بود زیرا صحبت هایش به نفع توده مردم بود

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که به نظر شما چه کسی برنده اولین مناظره بین کاندیداها بود، گفت: با توجه به پیام هایی که به عنوان نماینده مردم به دست من رسیده است آقای جهانگیری برنده این مناظره بوده، زیرا صحبت های وی به نفع توده مردم بوده است. نفر دوم دکتر روحانی بودند و از نظر بنده بقیه کاندیداها صحبتی برای گفتن نداشتند.

هاشمی زایی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که جهانگیری چه زمانی به نفع روحانی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری کنار می رود، بیان کرد: کلمه کاندیدای پوششی را قبول ندارم؛ ما دو جناح عمده در ایران به نام اصلاح طلب (طرفدار دولت) و جناح اصولگرا داریم، همانطور که 1-2 نفر از جناح اصولگرا از سوی شورای نگهبان تایید شدند قاعدتا سه نفر هم از اصلاح طلبان باید در مناظره حضور داشته باشد.

وی افزود: عقل به ما حکم می دهد که هر کاندیدایی در پایان هر مناظره ای در نظرسنجی ها بیشتر مطرح باشد بقیه هم جناحی های آن کاندیدا باید به نفع آن شخص کنار بروند.

جهانگیری با صحبت های علمی خود توانست جواب قاطعی به مخالف خود دهد

هاشم زایی با اشاره به اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری 96 تصریح کرد: در مناظره جمعه عصر خطاب صحبت های یکی از کاندیداها به آقای جهانگیری بود و وی برنده مناظره مطرح شدند و حتی خبرگزاری های دنیا هم این موضوع را تحلیل کردند که آقای جهانگیری با صحبت های علمی خود توانست جواب قاطعی به مخالف خود دهد.

وی درخصوص این که آیا انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده خواهد شد، گفت: باتوجه به تایید صلاحیت 6 نفر از سوی شورای نگهبان که شرایط یک رجل سیاسی از جمله مدیر، مدبر و ... را داشته این انتخابات یکی از انتخابات خوب و رقابتی می تواند باشد زیرا دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب در آن کاندیدا دارد.

بدنه کشور بدنه اصلاح طلبی است/ 4 سال آینده در خدمت دکتر روحانی هستیم

نماینده مردم تهران بیان کرد: مردم کشورمان با هوش و زکاوتی که در 37 سال انقلاب سیاسی داشتند روز به روز درخصوص مسایل سیاسی آگاه تر شده اند و معنای شعارهای کاندیداها را می فهمدند که ایجاد 4میلیون شغل یا 4 برابر کردن یارانه یعنی چه! بنابراین من اعتقادم بر این است که انتخابات به دور دوم کشیده نمی شود چون بدنه کشور بدنه اصلاح طلبی است و هر زمانی که اصلاح طلب ها لیستی داشته اند و به طور قاطع وارد انتخابات شدند برنده انتخابات بوده اند.

وی در پایان گفت: دکتر روحانی که اعلام کردند به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان وارد انتخابات شدند در مرحله اول رئیس جمهور می شوند و 4 سال آینده در خدمتشان هستیم.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 762709

وب گردی

وب گردی