باقری: قهرمانی آسیا مشکلات کلان وزنه برداری را حل نمی کند/عملکرد انوشیروانی خوب بوده است

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری گفت : قهرمانی در آسیا نباید باعث پوشیده شدن مشکلات کلان وزنه برداری شود.

کوروش باقری در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره قهرمانی تیم ملی وزنه برداری در آسیا گفت: قهرمانی به هر شکلی ارزشمند است ولی کسب بهترین عنوان آسیا نباید باعث فراموشی ضعف های مدیریتی وزنه برداری و عدم پشتوانه سازی این ورزش شود.

وی در مورد قهرمانی آسیا با وزنه برداران جدید افزود: وزنه برداران در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کردند گمنام بودند ولی جوان نبودند و عملا نمی توان به عنوان پشتوانه تیم ملی وزنه برداری بر روی آن ها در مسابقات جهانی در سال های آتی حساب کرد.

باقری همچنین خاطر نشان کرد: رکورد های مسابقات قهرمانی آسیا قابل مقایسه با رکورد ها ی جهانی نیست و با ر کوردهای وزنه برداران کشورمان در این مسابقات عملا نمی توان به فکر جایگاه در سطح جهان باشیم.

وی اظهار کرد :ایوب موسوی با توجه به داشتن سن نسبتا کم در آینده احتمالا درخشش خوبی در جهان دارد ولی سایر وزنه برداران حاضر درمسابقات قهرمانی آسیا ترکمنستان سن مناسبی برای درخشش در سطح جهانی ندارند.

باقری در مورد حضور نداشتن وزنه برداران صاحب نام کشور در مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: به خاطر مشکلات کلان مدیریت وزنه برداری کشور ، ورنه برداران عنوان دار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نکردند و همین افرادی که امروز در مسند امور مدیریت ورزش وزنه برداری هستند در سال2013 با خط دادن به وزنه برداران المپیکی باعث ایجاد حاشیه و قهر و ترک اردو آن ها شدند و هم اکنون مدیریت صعیفشان به وزنه برداری ضربه می زند.

وی همچنین افزود: ریاست فدراسیون به جای توجه به استان ها، برنامه زیری برای کشف استعداد ها و پدیده های جدید وقت و بودجه فدراسیون را صرف سفرهای خارجی می کند. جام فجر درسال 95 ، دو بار برگزار کرد در صورتی بودجه سال 95 فدراسیون برای برگزاری یک جام در نظر گرفته شده است،باید مشخص گردد با وجود مشکلات مالی فدراسیون وزنه برداری به چه علت و چه با بودجه ای جام فجر در سال 95 ، دوبار برگزار شده است.

باقری در خصوص ورود وزنه بردار جدید در تیم ملی اظهار کرد: ، وزنه برداری که توانایی کسب مدال جهانی داشته استعداد جدید محسوب می شود و با توجه به پتانسیل موجود در کشور ، هر سال شرایط کشف حداقل یک وزنه بردار جدید برای موفقیت در سطح جهانی داریم ولی متاسفانه پس از رفتن من از تیم ملی هیچ ورزشکار جدیدی با قابلیت کسب عنوان جهانی به وزنه برداری کشور معرفی نشده است

وی با انتقاد از برخی رسانه ها افزود: بعضی از رسانه ها اخبار صحیح وزنه برداری را منتشر نمی کنند و خیلی راحت قلم خود را به خاطر مسائل مالی و دریافت بعضی از هدایا و سفرهای خارجی می فروشند.

باقری در خصوص مربیگری سجاد انوشیروانی نیز خاطر نشان کرد: نتایج وزنه برداری در دوران مربیگری انوشیرانی قابل قبول بوده و نشان داده توانایی هدایت تیم ملی دارد ولی عملکردش نیز بدون اشتباه نبوده است .مهم ترین ضعف قابل عنوانش معرفی نشدن چهره های جدید با توان کسب موفقیت جهانی در تیم ملی وزنه برداری در دوران سرمربیگریش است.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا 2017 به میزبانی عشق آباد ترکمنستان برگزار و تیم ملی ایران در رقابت با چین توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد. در این مسابقات ،صالح چراغی در دسته 85 کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا یک ضرب و نقره مجموع ، سید ایوب موسوی موفق به دست آوردن مدال های نقره دو ضرب و مجموع و مدال طلا یک ضرب محمدرضا براری در دسته 105 کیلوگرم موفق به کسب سه مدال طلا، رامین ربیعی در دسته+105 کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز یک ضرب شدند.

خبرنگار: پیمان تبریزی

606

کد خبر: 762710

وب گردی

وب گردی