دیدار ملک سلمان با رئیس‌جمهور فراری یمن

پادشاه عربستان در دیدار با عبدربه منصور هادی مدعی شد امنیت یمن جزء جدا نشدنی امنیت ریاض است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری النشره، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، در کاخ خود در جده دیدار کرد.

وی در این دیدار تاکید کرد: امنیت و ثبات یمن جزء جدانشدنی امنیت و ثبات عربستان است؛ زیرا یمن کشوری همسایه و راهبردی برای عربستان است.

پادشاه عربستان در این دیدار تاکید کرد که ریاض بر حمایت همیشگی از منصور هادی و دولت مستعفی وفراری وی، که با حمایت عربستان مردم بی گناه یمن را هدف حملات مرگبار خود قرار داده‌اند، ادامه می دهد. وی همچنین اقدامات متجاوزانه نیروهای منصور هادی را گام هایی در مسیر آینده مطلوب کشور یمن توصیف کرد و عبور از این چالش ها را با همکاری «برادران» خود و در راس آن عربستان ممکن دانست.

ملک سلمان در ادامه این دیدار، بر اهمیت هماهنگی و همکاری همیشگی میان ریاض و دولت منصور هادی برای تحقق اهداف خود و پیروزی هویت قومیتی واحد تاکید کرد.

عربستان سعودی و مزدوران وابسته به آن، که از سال 2015 در حمایت از منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، به این کشور حمله کرده‌اند، تاکنون میلیون ها یمنی بی‌گناه را هدف حملات زمینی و هوایی خود قرار داده‌اند و این کشور را به پرتگاه بحران کمبود غذا و دارو کشانده‌اند.

306/300

کد خبر: 762738

وب گردی

وب گردی