پوشش دانشجویان در سطح دانشگاه باید در منزلت یک دانشجو و مناسب با یک فضای علمی باشد

سومین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با محور حجاب و عفاف برگزار شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان این جلسه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه محوریت این جلسه، عفاف و حجاب بود گفت: مراکز مشاوره در سطح دانشگاه، تقویت می شود.

دکتر عزیز جوان پور با اشاره به استفاده از اساتیدحق التدریس در کنار اعضای هیئت علمی دانشگاه، گفت: جلسات منظمی با حضور مدیران گروه و تمامی اساتید در خصوص اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه برگزار می شود.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و حراست، باید نسبت به شناسایی و معرفی دانشجویان به مراکز مشاوره اهتمام ورزیده و مسائل فرهنگی در خوابگاه ها را مورد توجه قرار دهند.

رییس واحد ارومیه با اشاره به اینکه محیط دانشگاه یک فضای علمی و جدای از هر مکان دیگری است گفت: پوشش دانشجویان آقا و خانم در سطح دانشگاه باید در منزلت یک دانشجو و مناسب با یک فضای علمی باشد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مسائل علمی و حضور دانشجویان در انجمن های علمی باعث کاهش نا هنجاری ها در بین دانشجویان می شود تصریح کرد: راه حل هایی که دانشجویان را از درون متحول می کند کارساز است ولی این موضوع باید از دوران کودکی مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران ماهیت فرهنگی داشته و تاثیر فرهنگی بر جای گذاشته است و همواره به دنبال رسیدن به زندگی متعالی است.

دکتر جوان پور با اشاره به فعالیت های دشمنان در تلاش برای تهی کردن آرمان های انقلاب اسلامی از محتوای فرهنگی گفت: دشمن با شکست در عرصه های جنگی به زمینه جنگ نرم ورود پیدا کرده است که باید در این خصوص فرهنگ سازی های مناسب در سطح دانشگاه ها و جامعه صورت گیرد.

فرهنگ دفاع مقدس نماد فرهنگ ناب اسلام است که به صورت عملی در دوران جنگ تجلی پیدا کرده بود.

انسان هایی در این مقطع در جهان تاثیر گذاشتند که نیرو های فرهنگی و مجاهد بودند که با دعا و نیایش فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه کردند که امروز با توسل به این فرهنگ ها می توان در مقابل هجمه دشمن به ویژه در جنگ نرم ایستاد.

کد خبر: 762776

وب گردی

وب گردی