حمله نظامیان صهیونیستی به تجمع همبستگی با اسیران فلسطینی

نیروهای اسرائیلی در جریان سرکوب تظاهرات همبستگی با اسیران اعتصاب کننده غذا چهار جوان فلسطینی را بازداشت کرده و به تعدادی از خبرنگاران حمله کرده و آنها مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت شبکه الجزیره، خانواده‌های اسیران، تجمع همبستگی با اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینی برپا کرده و شعارهایی در حمایت از آنها سر دادند که نظامیان صهیونیست با حمله به آنها، شرکت کنندگان در این تجمع را متفرق و تصاویر اسیران را از دست آنها مصادره کردند و با نظامیان اسب سوار آنها را تحت تعقیب قرار دادند.

منابع محلی هم گزارش دادند که نظامیان صهیونیستی در جریان این حمله به تعدادی از خبرنگاران نیز حمله کرده و به آنها خسارت‌هایی وارد کردند.

در جریان این سرکوب نظامیان اسرائیلی تعدادی از خبرنگاران اعلام کردند، از سوی نظامیان صهیونیست به رغم اینکه می‌دانستند آنها خبرنگارند مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

ده‌ها فلسطینی که سعی در برگزاری تظاهراتی مسالمت‌آمیز در منطقه باب العامود و خیابان‌های اطراف شهرک قدیمی بیت‌المقدس را داشتند مورد سرکوب قرار گرفتند. این تظاهرات در اعلام حمایت از اسیران فلسطینی است که وارد سیزدهمین روز اعتصاب غذای خود شده‌اند. این تظاهرات به درخواست کمیته ملی حمایت از اعتصاب اسیران در بند زندان‌های اسرائیل برگزار شد.

در همین حال، نماز ویژه‌ای در کلیسای دومینکن قدس در حمایت از اعتصاب غذای اسیران فلسطینی اقامه شد.

بیش از ۱۵۰۰ اسیر فلسطینی از تاریخ ۱۷ آوریل جاری در تلاش برای بهبود شرایط معیشتی خود در زندان‌های صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند. رهبری این اعتصاب غذا را مروان برغوثی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که از سال ۲۰۰۲ در زندان‌های صهیونیستی به سر می‌برد، بر عهده دارد. رژیم صهیونیستی در حال حاضر، ۶۵۰۰ اسیر فلسطینی را در زندان‌های خود نگهداری می‌کند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 762780

وب گردی

وب گردی