اولاند: لوپن همیشه به دنبال خارج کردن فرانسه از اتحادیه اروپا بوده است

رئیس جمهوری فرانسه نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور از حزب جبهه ملی را به مخفی کردن قصد و نیتش در بیرون کشیدن فرانسه از اتحادیه اروپا متهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسیا، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه گفت، مارین لوپن، رهبر حزب جبهه ملی فرانسه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری همیشه به دنبال خروج کشور از اتحادیه اروپا و منطقه یورو بوده است. این اظهارات از سوی لوپن برخلاف خواسته مردم فرانسه است و این ایده‌ها ترسناک هستند.

مارین لوپن روز شنبه اعلام کرد که اگر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز شود، نیکولا دوپون‌انیان را به عنوان نخست وزیر خود انتخاب می کند.

اولاند پس از نشست بریگزیت اتحادیه اروپا در بروکسل در یک نشست خبری تاکید کرد: این واکنش های مخفیانه به این حقیقت است که هم مارین لوپن و هم نیکولا دوپون‌انیان از این مساله آگاهند که فرانسه نمی خواهد از ناحیه یورو خارج شود چون مردم فرانسه می دانند این مساله اوضاع اقتصادی‌اشان را تضعیف می کند.

دوپون‌انیان راست‌گرا که در دور اول انتخابات ریات‌جمهوری فرانسه 7 / 4 درصد آرا را کسب کرد روز جمعه از لوپن اعلام حمایت کرد.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 762796

وب گردی

وب گردی