راه‌اندازی شهر دانش بین‌المللی در پردیس کیش

رئیس دانشگاه تهران در سومین جشن دانش آموختگی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران که هفتم اردیبهشت در محل سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد، با اشاره به ایجاد شهر دانش در پردیس مرکزی دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد، شهر دانش را با رویکرد بین المللی در پردیس کیش نیز راه اندازی خواهیم کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران با اشاره به فقدان تکنولوژی های مولد و خوداتکا در کشور علت اصلی را دانش بنیان نبودن صنایع کشور دانست و مهمترین راهکار مقابله با این مشکل را نیز توسعه پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.

نیلی احمد آبادی افزود: دانشگاه تهران علاقمند است فضای کسب و کار را برای دانش آموختگان خود فراهم کند و پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان با توجه به توسعه این مدل در دانشگاه تهران شکل گرفته اند. دانشگاه تهران برنامه جامع و کاملی برای ایجاد یک دانشگاه پیشرفته و کارافرین دارد.

او نقش دانش آموختگان را در انجام این برنامه حائز اهمیت خواند و با اشاره به وجود دفتر دانش آموختگان دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران به طور سازمان یافته خواهان حفظ ارتباط مستمر و سازنده با دانش آموختگان خود است.

دکتر خلیلی عراقی رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران نیز در این مراسم ضمن تبریک به دانش آموختگان و والدین آنها، با ارائه گزارش مختصری از وضعیت دانش آموختگی در پردیس، تداوم رابطه این فارغ التحصیلان با دانشگاه محل تحصیل خود را خواستار شد.

رئیس پردیس کیش دانشگاه تهران گفت: کشور زمانی در مسیر رشد و توسعه پایدار قرار خواهد گرفت که نیروهای کیفی و واجد شرایط فراهم آمده باشند و مدیران و مسئولان کشور نیز بتوانند این نیروها را به نحو شایسته ای مورد استفاده قرار دهند.

او افزود: کشوری می تواند به تکنولوژی های جدید دست یابد که از قابلیت تکنولوژیکی و یا قابلیت اجتماعی برخوردار باشد.

عراقی ابراز امیدواری کرد، تا بسترهای لازم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کشور به گونه ای فراهم شود تا بتوان به بهترین وضع از توانائی ها و قابلیت های جوانان کشور بهره برد.

خبرنگار: مهرنوش زارعی/انتشار:اخوندی

204/200

کد خبر: 762811

وب گردی

وب گردی