دیدار رئیس تشکیلات خودگردان با سیسی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (یکشنبه) با پادشاه اردن دیدار می‌کند، این دیدار پس از سفر کوتاه عباس به قاهره و مذاکراتش با رئیس‌جمهور مصر صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه در سفری کوتاه به قاهره با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

جمال شوبکی، سفیر فلسطین در قاهره این سفر را موفقیت آمیز توصیف و اعلام کرد: این یک سفر فوری اما موفق بود و در چارچوب تکمیل هماهنگی مواضع میان مصر و فلسطین پیش از سفر عباس به آمریکا صورت گرفت و در جریان آن مساله اسرای فلسطینی‌ها مطرح شد.

در دیدار عباس و سیسی درباره مساله فلسطین، تحرکات دیپلماتیک برای احیای مذاکرات صلح خاورمیانه و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی گفت‌وگو شد. در این دیدار وزیر امور خارجه مصر و جمعی از مسئولان مصری و فلسطینی حضور داشتند و رئیس‌جمهور مصر بر لزوم بسیج کردن تلاش‌ها برای حل مساله فلسطین و اهمیت بازگشت آمریکا به نقش خود در "پیشبرد مذاکرات صلح خاورمیانه" تاکید کرد. سیسی همچنین پایان اختلافات داخلی و برقراری آشتی ملی در فلسطین را خواستار شد.

عباس قرار است ماه مه آتی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کند.

همزمان سخنگوی دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که عباس امروز با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار می‌کند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 762824

وب گردی

وب گردی