تبدیل زباله به کاشی در کارخانه بازیافت متحرک خورشیدی

مدیریت ضایعات یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جهان امروز است و این مورد بخصوص برای کشورهایی که دسترسی به تجهیزات بازیافتی ندارند دشوارتر است. به همین منظور کارگاه معماری مینی‌وایز(Miniwiz) در تایوان با روشی خاص با این مشکل مقابله می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت مینی‌وایز کارخانه بازیافت متحرک با نیروی خورشیدی طراحی کرده است. این کارخانه متحرک بازیافت که تراش پرسو(TRASHPRESSO) نام دارد ضایعات محلی و مواد بازیافتی را به کاشی مورد استفاده در معماری تبدیل می‌کند.

کارخانه بازیافت متحرک 40 فوت محفظه دارد که توسط تریلر حرکت می‌کند. این وسیله با استفاده از نیروی خورشیدی پلاستیک و پارچه را بازیافت کرده و زباله‌ها را شسته، خرد، ذوب و قالب‌گیری کرده و به کاشی مورد استفاده در ساختمان‌سازی تبدیل می‌کند.

تراش پرسو 10 مترمربع کاشی مورد استفاده در معماری را در عرض 40 دقیقه تولید می‌کند. هر یک از این کاشی‌ها از پنج بطری بازیافتی ساخته می‌شوند. از کاشی‌های بازیافتی برای کفپوش‌های داخلی و بیرونی و یا به عنوان ماده خام برای ساخت دیگر مواد تزریقی و یا دیگر مواد ساختنی استفاده می‌شود.

آرتور هوانگ مدیرعامل شرکت مینی وایز اظهار کرد: تاکنون کارخانه‌های بازیافت مواد محدودیت مکانی داشته‌اند، اما با این روش بر مسافت‌ غلبه شده و برای تبدیل مواد نیز از انرژی تجدیدپذیر قابل دسترس در هر مکانی استفاده می‌شود.

وی افزود: این روش می‌تواند آموزشی برای دیگر کشورها باشد.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 762831

وب گردی

وب گردی