وزیر بهداشت: یکی از مشکلات نظام، آموزش است

وزیر بهداشت در اختتامیه همایش آموزش علوم پزشکی، یکی از مشکلات در جمهوری اسلامی ایران را بخش آموزش خواند و گفت: آموزش پزشکی در کشور ما در مقایسه با کشورهای منطقه قابل قیاس نیست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان در اختتامیه هجدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری گفت: همه مسائل از مسیر آموزش عبور می‌کند و در حوزه خدمت به بهداشت و درمان مردم نیز اگر به آموزش توجه کرده و کارهای بنیادین انجام دهیم، سایر قسمت‌ها که شامل تغییر فرهنگ مردم، بهداشت، توجه به پیشگیری و درمان و اخلاق ارائه کنندگان خدمت است، اصلاح می‌شود.

او ادامه داد: مصلحت ما در توجه کردن به بخش آموزش است. بدون رودربایستی یکی از مشکلات در کل نظام، این است که به بخش آموزش کمتر توجه می‌شود.

هاشمی افزود: معتقد هستم که تخصصی‌ترین وزارتخانه در دولت، وزارت بهداشت است. اینکه همت گمارده شود، تا کارشناسان در سراسر کشور توانمندتر شوند؛ جای تقدیر دارد و باید در سایر بخش‌ها نیز بر آموزش و توانمندی کارکنان توجه شود. اگر بیمارستان‌ها و بخش‌های نیروی انسانی خوب اداره نمی‌‌شود، به این دلیل است که به آموزش کمتر توجه می‌کنیم.

وزیر بهداشت خطاب به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آموزش پزشکی، گفت: افردی که با عشق در حیطه آموزش پزشکی درس خواندند، زندگی‌شان را وقف کردند و با علاقه‌مندی و ایمان و پشتکار در گذر زمان با فراز و فرودهای موجود راه را گم نکردند، مایه افتخار هستند. بنابراین هرچه موتور محرکه را همراه با علم و آگاهی در سطح دانشگاه‌ها گسترش دهیم، تضمین کننده ادامه راهی خواهد بود که انتخاب کردیم.

هاشمی گفت: آموزش پزشکی در کشور ما در مقایسه با کشورهای منطقه قابل قیاس نیست. امیدوارم در سال‌های آینده شاهد پیشرفت روزافزونی در این حوزه باشیم.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 762915

وب گردی

وب گردی