اصلاحات دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری منتشر شد/ داوطلبان دانشگاه آزاد به سایت این دانشگاه مراجعه کنند

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار اصلاحات جدید دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 96 خبر داد و تاکید کرد، داوطلبان تا روز چهارشنبه، 13 اردیبهشت‌ می توانند انتخاب رشته کنند. همچنین داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی برای انتخاب رشته باید به سایت این دانشگاه مراجعه کنند.

دکتر حسین توکلی، مشاور سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده کارنامه نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.d) نیمه‌متمرکز 96 به همراه اطلاعیه مربوط از ساعت 12 روز دوشنبه، 28 فروردین 96 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.orgقرار گرفت. همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) آزمون فوق نیز روز چهارشنبه 30 فروردین 96 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

او ادامه داد: بر اساس ضوابط، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا چهارشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه 96 فرصت دارند برای پذیرش در کد رشته محل‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) و اطلاعیه‌ای که عصر روز گذشته شنبه نهم اردیبهشت منتشر شد، نسبت به انتخاب حداکثر 50 کدرشته محل از میان کد رشته‌محل‌های تحصیلی مورد علاقه از کد رشته امتحانی مربوط اقدام کنند.

توکلی افزود: با توجه به اینکه پس از قرار دادن دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر روی سایت این سازمان، بنا بر اعلام دانشگاه‌ها و تأیید دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رشته‌های جدیدی به ظرفیت‌های مندرج در دفترچه راهنما اضافه شده و یا در برخی از کدرشته محل‌های رشته‌های امتحانی اصلاحاتی انجام شده است، داوطلبان لازم است علاوه بر مطالعه دفترچه راهنما به اصلاحات مندرج در این اطلاعیه توجه کنند.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تا ساعت 8 صبح امروز یکشنبه، دهم اردیبهشت ماه جاری تعداد بیش از 21 هزار نفر نسبت به انتخاب کد رشته محل در آزمون دکتری اقدام کردند.

توکلی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده فهرست اسامی معرفی‌شدگان دارنده حد نصاب، به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی، پژوهشی و سایر موارد دیگر) همراه برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در هفته اول خرداد 96 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: تعداد 260 هزار و 520 داوطلب نسبت به ثبت‌نام در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 96 اقدام کردند که از این تعداد 212 هزار و 941 داوطلب در جلسه آزمون حاضر و 47 هزار و 572 نفر غایب بودند.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون تعداد 199 هزار و 303 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و از این تعداد 75 هزار و 148 نفر مجاز به انتخاب رشته‌های دوره‌های روزانه و سایر دوره‌ها هستند و 124 هزار و 155 نفر منحصرا مجاز به انتخاب رشته سایر دوره‌ها هستند.

توکلی گفت: کل ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد 14 هزار و 414 نفر است و ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد متعاقبا از طرف این دانشگاه اعلام خواهد شد.

او افزود: همچنین داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شدند و علاقه‌مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی هستند، باید در مهلت تعیین‌ شده به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و بر اساس اطلاعیه‌های مربوطه در سایت آن دانشگاه نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های خود اقدام کنند.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 762941

وب گردی

وب گردی