"مطالعات تاریخ هنر ایران" در نگارخانه لاله

چهارمین نشست "هنر مردمی و تاریخ نگاری هنر ایران" فردا 11 اردیبهشت ماه با گفتار هادی سیف در نگارخانه لاله برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارمین نشست " انجمن منتقدان هنرهای تجسمی" از مجموعه "مطالعات تاریخ هنر ایران" به هنرهای مردمی اختصاص دارد.

هنرهای مردمی در ایران، جدای از تلقی‌های برساخته در نگره‌های هنر معاصر، گاهی نمودهای دیگری یافته و روایت‌های خود را از این مفهوم شکل داده است. به ویژه در تاریخ معاصر ایران و به دنبال جنبش مشروطیت، همگام با بیداری افکار عامه و تعالی اندیشه‌های آزادیخواهانه، این شکل از هنر جانی تازه می‌گیرد و به موازات هنرهای رسمی به جریان‌هایی چون "نقاشی قهوه‌خانه‌ای" می‌انجامد. اما چنین پدیده‌هایی همانگونه در مطالعات تاریخ هنر جا گرفته‌اند که در تاریخ اجتماعی ایران؟

هادی سیف نویسنده و پژوهشگر هنر که تالیفات متعددی ازجمله مجموعه "دانشنامه هنرهای مردمی ایران" را در کارنامه دارد، در این نشست، جریان‌های هنر مردمی ایران را واکاوی خواهد کرد.

همچنین در بخشی دیگر از این نشست، محمود مکتبی هنرمند و منتقد هنری گفت و گویی در باب واکاوی جریان‌های هنر مردمی ایران را با سخنران برنامه پی خواهد گرفت.

علاقه‌مندان به حضور و شرکت در این گفتگوی انتقادی می‌توانند، ساعت 17 روز دوشنبه 11 اردیبهشت 96 به نگارخانه لاله واقع در خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله مراجعه کنند.

دریافت کننده: بخشی پور تاییدکننده:نقاشی

502

کد خبر: 762952

وب گردی

وب گردی