نتیجه همه‌پرسی بریگزیت بر اساس فعالیت‌های توئیتری قابل پیش‌بینی بود

یک مطالعه جدید نشان داد نتیجه همه‌پرسی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در بازه زمانی پنج ماهه قبل از برگزاری این همه پرسی با تحلیل عملکرد کمپین‌های حامی و مخالف با خروج، در توئیتر قابل پیش بینی بوده است

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری هند، پژوهشگران دانشگاه سوری در انگلیس به بررسی 18 هزار توئیت منتشر شده از سوی سه کمپین اصلی حامی و مخالف با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شامل کمپین "Stronger In"، "Vote Leave " و " Leave .EU" در این بازه زمانی پرداختند.

براساس این مطالعه کمپین Vote Leave متمرکز بر استدلال‌های اقتصادی علیه اتحادیه اروپا بوده در حالی که کمپین Leave .EU مسائل مربوط به مهاجرت را برجسته می‌کرده است.

سایمون آشروود، یکی از تهیه کنندگان این تحلیل در دانشگاه سوری گفت: اگر توجه بیشتری به اتفاقاتی که در توئیتر افتاده بود می‌شد نتیجه همه پرسی 22 ژوئن 2016 بر سر بریگزیت انقدر شوک آور نبود.

پژوهشگران دریافتند که دو کمپین اصلی حمایت از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در توئیتر شامل Vote Leave و Leave .EU به شکلی مداوم عملکرد بهتری در توئیتر به نسبت رقیبشان یعنی کمپین Stronger In به ویژه در زمینه اشاعه پیام‌های مجازی و معرفی دستور کارهای خود داشته‌اند و رقیب آنها تنها یک راهبرد غیرمنعطف و پراکنده در فضای مجازی در پیش گرفته بود.

آنها فهمیدند که کمپین حامی باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا بیشتر از رقبایش اظهارنظرهای منفی درباره این رقبا منتشر می‌کرده است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 763037

وب گردی

وب گردی