محسن هاشمی: آیت الله هاشمی پیش از آن که به دنبال جذب آرا باشد رعایت اخلاق سیاسی را مد نظر قرار می دادند

فرزند آیت الله هاشمی با بیان اینکه در آخرین دوره که مرحوم آیت الله هاشمی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام کردند افراد زیادی در این فرایند حضور داشتند که تخریب را اصل کار خود گمارده بودند گفت: آیت الله هاشمی همیشه پیش از آن که به روز انتخابات بیندیشد به فرایند بعد از انتخابات فکر می کردند و این بدین معنی است که پیش از آن که بخواهند با هر وسیله و ابزاری آرای مردم را جلب و جذب کنند چگونگی رقابت انتخاباتی و رعایت اخلاق سیاسی را مد نظر قرار می دادند.

به گزاش خبرنگار ایسکانیوز، محسن هاشمی در مراسم رونمایی از تالیفات مرحوم آیت الله هاشمی که عصر امروز در کتابخانه ملی برگزار شد گفت: امروز از نظر تقویمی دو مناسبت است یکی ولادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین که به روز پاسدار نامگذاری شده است و دیگری روز ملی خلیج فارس که تقارن این دو مناسبت با رونمایی دو اثر از آیت الله هاشمی رفسنجانی را به فال نیک می گیریم.


فرزند آیت الله هاشمی در ادامه افزود: شاید اگر بخواهیم شخصیت آیت الله هاشمی را در قالب این مناسبت ها توصیف کنیم باید گفت، این دو مناسبت جایگاه ویژه ای در شخصیت و هویت ایشان دارد. چرا که عشق و علاقه وافر و صف ناپذیر آیت الله به سالار شهیدان و در کنار آن عشق به ایران و توسعه و آبادانی کشور داشته است که نماد این عشق همان خلیج فارس است.


وی در ادامه با تاکید بر این که آیت الله هاشمی به عنوان یک طلبه مجاهد بیش از 60 سال از عمر خود را صرف مبارزه و جهاد در راه خدا کرد گفت: وی بیش از هر شخص دیگری پاسدار است چرا که این نسبت نه فقط به دلیل مجاهدت در دفاع مقدس و به عهده گرفتن مسوولیت خطیر فرماندهی جنگ با لباس بسیجی است بلکه به دلیل بینش و اعتقاد به حراست و صیانت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و البته عشق به ایران و خدمت به مردم از آیت الله هاشمی رفنسجانی شخصیتی متفاوت ساخته بود. آیت الله هاشمی همواره راهی که مردم انتخاب می کردند را محترم می شمرد.


محسن هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: کتابی که امروز رونمایی می شود خاطرات روزنوشت سال های هفتاد و سه ایشان است. شاید سال 73 را بتوانیم یکی از بهترین مصداق های اقتصاد مقاومتی محسوب کنیم چرا که در این سال کاهش قیمت نفت و بار سنگین مصارف عرضی، بازسازی و بهسازی پروژه های عمرانی فشار زیادی را به دولت وارد آورده بود. اما این تلاش ها به گونه ای بود که بتوان هم روند سازندگی را پرشتاب نگه داشت و هم وابستگی به منابع نفتی را کاهش داد که این تنها با تدبیر آیت الله هاشمی موفق شد.


وی در توصیف تالیف دیگر مرحوم آیت الله هاشمی افزود: کتاب دیگری که از آیت الله هاشمی به چاپ رسید با نام "روزها و روزگاران سخت است که مربوط به دوران دفاع مقدس است و این اثر روایت هشت سال دفاع مقدس را از نگاه فرماندهی جنگ به خوبی توصیف کرده است.

فرزند آیت الله هاشمی در ادامه تقارن این ایام با فضای انتخاباتی کشور را این گونه بیان کرد: تقارن این ایام با فضای انتخاباتی کشور ایجاب می کند تا نکته ای را در خصوص سیره انتخاباتی آیت الله هاشمی بیان کنم و بگویم که آیت الله هاشمی همیشه پیش از آن که به روز انتخابات بیندیشد به فرایند بعد از انتخابات فکر می کردند و این بدین معنی است که پیش از آن که بخواهند با هر وسیله و ابزاری آرای مردم را جلب و جذب کنند چگونگی رقابت انتخاباتی و رعایت اخلاق سیاسی مد نظر قرار می دادند.


هاشمی با بیان این که در آخرین دوره که ایشان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام کردند افراد زیادی در این فرایند حضور داشتند که تخریب را اصل کار خود گمارده بودند گفت: آیت الله هاشمی همیشه از کلیت عملکرد نظام دفاع می کردند و به شدت از کسانی که تخریب را اولویت انتخاباتی و برگ برنده خود می دانستند انتقاد می کردند چرا که بر این باور بودند تخریب عملکرد نظام را نابود خواهد کرد و سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی در این مسیر با چالش جدی روبرو خواهد.


وی در ادامه افزود: وعده های بی اساس و دست نیافتنی نیز به نوعی بی اعتمادی تبدیل می شود و این بدین معنی است که مردم را هم به گذشته و هم به آینده بی اعتماد می کنیم.
وی در پایان با تاکید بر سیره آیت الله هاشمی در انتخابات گفت: تفکر هاشمی بر تبلیغات ایجابی به جای سلبی، همگرایی، به جای تفرقه، صداقت به جای تهمت و رفاقت به جای تخریب بوده که امیدواریم همه کاندیداها اولویت خود را ابتدا حفظ مسایل کشور ، مردم و اعتبار آبروی درازمدت خود بدانند.

خبرنگار:علی درخشان/تاییدکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 763075

وب گردی

وب گردی