تندیس کنگره و هدیه نقدی بخش ویژه دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(س) به مقاله رئیس واحد بافت تعلق گرفت

دکتر ابراهیم خراسانی پاریزی در خصوص کسب این عنوان گفت: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای سیاست های ستاد عالی دبیرخانه کانون ها برای برگزاری دومین کنگره بین المللی  پیامبر اعظم (ص) از سال گذشته برنامه ریزی کرد.

به گزارش ایسکانیوز،رئیس واحد بافت بیان کرد: پاسداشت مقام و منزلت پیامبر اعظم (ص)، آغاز یک حرکت منسجم فرهنگی در راستای اندیشه راهبردی پیامبر اسلام، اتحاد و انسجام جامعه اسلامی و هماهنگ سازی فعالیت های فرهنگی و مناسبتی مساجد از اهداف این کنگره بود.

وی گفت: با نگارش نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا، فراخوان دومین کنگره با محوریت اسلام، جهــان معاصــر و زمینه های تعامل و با تاکید بر پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب و با هدف بررسی لایه های این نامه در سال گذشته منتشرشد.

خراسانی پاریزی در خصوص محورهای این کنگره اظهار کرد: تعامل ادیان الهی، معرفی چهره اسلام راستین و پیامبر رحمت اسلام، جوانان، اسلام هراسی، استراتژی شیطانی، محورهای دومین کنگره پیامبر اعظم (ص) بود که در این خصوص ۱۱۰ مقاله محققان و اندیشمندان داخلی و خارجی به دبیرخانه دومین کنگره پیامبر اعظم (ص) در کرمان ارسال شد.

نویسنده مقاله ادامه داد: مقاله بررسی علل موفقیت پیامبراعظم(صلی الله علیه وآله) درپیشرفت اسلام ازهسته پژوهش کانون فرهنگی هنری جرعه نور دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت مقاله برتر بخش هسته های پژوهشی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور(بخش ویژه)شد.همچنین در بخش عمومی(بخش محورهای کنگره)نیزمقالاتی مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس واحد بافت درخصوص محتوای این مقاله نیز گفت:بیش از چهار ده قرن است که از زندگی سراسرالگوی آخرین فرستاده خدا یعنی پیامبر اعظم(ص) سپری می شود؛ انسان هنگامی که سراغ مطالعه گوشه هایی از زندگی پر بار آن انسان برتر وآینه کمال می رود، یا از چشمه سار سخنان گهر بار آن حضرت، جرعه ای می نوشد، طراوت،شادابی ومعنویت را با همه وجودش احساس ودرک می کند.

عضو هیئت علمی گروه تاریخ واحد بافت افزود: ویژگیهای روحی واخلاقی وشخصی پیامبراعظم(ص) نقش اساسی در موفقیت ایشان درانتشار و پیشرفت اسلام داشت. همچنین سوابق روشن زندگی پیامبر اعظم(ص) درکنار سوابق خانوادگی و شرافت نسبی پیامبراکرم (ص)و تلاش وجدیت فوق العاده ایشان وحمایت یاران بزرگوارش ازدیگرعوامل اساسی موفقیت پیامبر(ص) در پیشبرد وانتشار اسلام بود.

خراسانی پاریزی خاطرنشان کرد: محتوای متعالی دعوت ونقش برجسته و اعجازقرآن مجید از عوامل مهم دیگری است که شایسته بررسی وتحلیل است .همچنین می توان به علل دیگری مانند عوامل محیطی وسیاسی اشاره کرد که در این مقاله به صورت تحلیلی به آن پرداخته شده است.

دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(س) به میزبانی شهر کرمان برگزار شد.

کد خبر: 763078

وب گردی

وب گردی