یکی از درس های مکتب امام حسین (ع) عزت یابی و دوری از ذلت است

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن قلی‌پور در مراسم جشن اعیاد شعبانیه اظهار کرد : «یکی از درس های مهمی که جامعه بشری به ویژه عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از مکتب او آموخته اند درس عزت یابی و دوری از ذلت است».

به گزارش ایسکانیوز، به مناسبت میلاد با سرور و شعف سه نور ولایت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، سیدالساجدین حضرت امام سجاد (ع) و قمر بنی‌هاشم حضرت عباس(ع) مراسم جشنی در مسجد صاحب‌الزمان(عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین قلی‌پور، مدیرفرهنگی و اجتماعی واحد جویبار ابتدا اعیاد شعبانیه را به حاضرین تبریک گفت و اظهار کرد یکی از ویژگی های خاص امام حسین (ع) انتخاب نام او از سوی خداوند متعال و محبت و مهرورزی ایشان در دل های مومنین سفارش نبی مکرم اسلام است. حضرت امام صادق(ع) فرموده است خداوند به حضرت امام حسین (ع) 4 چیز عطا کرد اول امامت را از ذریه او قرارداد ، دوم شفا گرفتن از تربت او، سوم استجابت دعای انسان های محب ایشان و چهارم ایام زیارت قبر این امام بزرگوار جز ایام عمر محسوب نمی شود و انشاء الله خداوند ما را هر سال از زیارت کنندگان قبرش قرار دهد و به ما معرفت دهد تا در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت و ولایت پذیری آنها حرکت کنیم.

مدیر فرهنگی و اجتماعی واحد جویبار ضمن برشمردن فضائل ماه مبارک شعبان گفت : «ماه مبارک شعبان ماه استغفار و توبه است تا لغزش‌ها و گردوغبارهایی که بر سر و جان انسان‌ها می‌نشیند با آب توبه شستشو گردد. گرفتن روزه ، قرائت مناجات شعبانیه برای درک فضائل این ماه و صلوات بر پیغمبر بسیار سفارش شده است ».

کد خبر: 763092

وب گردی

وب گردی