اپل درصدد راه اندازی سرویس تبادل پول بین کاربران آیفون است

ریکُد با انتشار گزارشی اعلام کرده که اپل در حال مذاکره برای ایجاد سرویس ارسال پول Peer-to-Peer بین کاربران آیفون با امکان اتصال به شبکه‌ی پولی است.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس گزارش‌های منتشرشده، اپل در حال مذاکره با مؤسسات مالی و اعتباری برای راه‌اندازی سرویس ارسال پول نقطه به نقطه بین کاربران گجت‌ها و سرویس‌های اپلی است. با استفاده از این سرویس کاربران آیفون قادر خواهند بود برای یکدیگر، به‌صورت دیجیتال مبالغی ارسال و دریافت کنند.

به گزارش ریکُد که مبتنی بر اطلاعات برگرفته از منابع نزدیک به اپل است، انتظار می‌رود اپل سرویس جدید خود را اواخر سال جاری میلادی رونمایی کند و در اختیار کاربرانش قرار دهد؛ هرچند هنوز تاریخ دقیق رونمایی از این سرویس و عرضه‌ی عمومی آن مشخص نیست. سرویس اپل را نمی‌توان اولین سیستم ارسال و دریافت پول به‌صورت نقطه به نقطه خواند؛ چراکه سرویس‌های دیگری نظیر وِنمو از پی‌پال و اسکوئر کَش نیز وجود دارند که موفقیت بزرگی در این زمینه کسب کرده‌اند. گردش مالی سرویس ونمو در سال گذشته‌ی میلادی بیش از ۱۷.۶۶ میلیارد دلار ثبت شده است که هر سال رشدی دو برابری تجربه می‌کند.

همچنین باید به مذاکرات اپل با مؤسسه‌ی ویزا نیز اشاره کرد. اپل در نظر دارد کارت‌ بانکی پیش‌پرداخت در اختیار کاربرانش قرار دهد که می‌تواند به شبکه‌ی دبیت ویزا و سرویس ارسال و دریافت پول نقطه به نقطه نیز متصل باشد،؛ به‌طوری‌که برای مثال اگر کاربر مبلغی به‌صورت دیجیتال از کاربر دیگری دریافت کند، قادر خواهد بود این مبلغ را از طریق کارت پیش‌پرداخت خود خرج کند. این کارت همچنین امکان وصل شدن به اپل‌ پی دارد و از این‌رو می‌توان از آن در فروشگاه‌‌های فیزیکی و آنلاین نیز به‌راحتی استفاده کرد.

اپل درصدد آن است تا استفاده از سرویس پرداخت خود موسوم به اپل پی را گسترش دهد. بسیاری از متخصصان و منابع نزدیک به اپل به این نکته اشاره کرده‌اند که استفاده از اپل‌پی کمتر از حد انتظار بوده و از این‌رو اپل در تلاش برای افزایش تعداد کاربران فعال این سرویس است.

جینی مونستر، تحلیل‌گر مسائل اپل در گفتگو با وال استریت ژورنال از پیش‌بینی ۳۶ میلیارد دلاری ظرفیت تراکنش‌های اپل پی در سال ۲۰۱۶ پرده برداشته است که بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی قبلی ۲۰۷ میلیارد دلاری این تحلیل‌گر است. اغلب فروشگاه‌های فیزیکی هنوز از اپل پی پشتیبانی نمی‌کنند و مزایای این سرویس در دید عموم بیشتر از کارت‌ بانکی معمولی نیست.

دریافت کنده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 763122

وب گردی

وب گردی