نشست تخصصی «مدیریت بحران و امنیت ملی» در دانشکده ارتباطات و رسانه برگزار شد

نشست تخصصی «مدیریت بحران و امنیت ملی» در روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۶ مصادف با سال روز ولادت بزرگ پاسدار حریم اسلام حضرت ابا عبدا... الحسین(ع) و روز پاسدار، با حضور و سخنرانی دکتر امیر سرتیپ حسن ملکی از امیران ارتش جمهوری اسلامی در سالن اجتماعات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار گردید.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست که با حضور جمعی از مدیران، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشکده برگزار گردید، امیر سرتیپ ملکی به نقش مهم نیروهای مسلح به ویژه ارتش در حفظ امنیت مرزهای جغرافیایی و مقابله با تهدیدات دشمنان کشور و ایجاد ثبات و آرامش و اقتدار آن اشاره و از درایت رهبر فقید انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در حفظ ارتش و تقویت آن بعد از انقلاب اسلامی علی رغم توطئه بدخواهان یاد کرده و بیان داشت که اگر در روزهای اول انقلاب شالوده ارتش از هم پاشیده می‌شد، دشمن به اهداف خود نایل شد.

ایشان وجود امنیت در کشور را نیاز اساسی در آرامش جامعه و رونق اقتصادی و سیاسی و فرهنگی دانسته و امنیت موجود را نشأت گرفته از برنامه ریزی و تلاش صادقانه و عمیق نیروهای امنیتی کشور بیان کرده و نیز امنیت را نتیجه داشتن قدرت عملیات پیش دستانه توصیف و تاکید نمود کشورها باید به علم و تکنولوژی مجهز شده بگونه‌ای که از این رهگذر بتوانند امنیت را برای کشورشان ایجاد کنند. امنیت یعنی کسی نتواند به ما حمله کرده و یا در صورت حمله نتواند به اهداف خود برسد.

امیر سرتیپ ملکی افزود: در حال حاضر کشورها هنگامی مورد تهدید نظامی قرار می‌گیرند که مواجه با پنج تهدید که عبارتند از: «تهدید فرهنگی، تهدید اقتصادی، تهدید علم و تکنولوژی، تهدید ایدئولوژی و تهدید اختلافات قومی» قرار گرفته باشند.

امروزه غالب کشورها برای مقابله با تهدیدهای دشمنان و برخورداری از امنیت ناچارند که با یک کشور قوی‌تر متحد شوند. ایشان وجود امنیت بالا در جمهوری اسلامی ایران را نتیجه تلاش و مجاهدت تمامی دانشمندان و متخصصان بی‌ادعای این مرز و بوم دانسته و به بالا رفتن سطح دانش روز نیروهای مسلح و افزایش چشمگیر هیات علمی در بین نیروهای مسلح اشاره کرده و توان بالای نیروهای دفاعی در مقابل تهدیدات بیگانگان را در منطقه بی نظیر و عامل مهم ایجاد امنیت و بر طرف کننده تهدیدات خارجی دانست.

امیر حسن ملکی در پایان با تجلیل از شهدای والامقام ارتش از جمله شهید صیاد شیرازی و شهید قرنی و شهید شیرودی و همچنین عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت چند تن از مرزبانان غیورمان در هنگ مرزی میرجاوه، یاد و خاطره آنان را گرامی دانست.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 763146

وب گردی

وب گردی