کاهش هزینه های درمان با اجرای طرح تحول سلامت

​دکتر شهریاری با تاکید بر اینکه اجرای طرح تحول سلامت موجب کاهش هزینه های درمانی شده است، گفت: از زمانی که طرح تحول سلامت شکل اجرایی به خود گرفت بیماران در شهرها 6 درصد و در روستاها 3 درصد از هزینه های سلامت را پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سلامت نیوز، دکتر حسینعلی شهریاری با بیان اینکه هدف از طرح تحول سلامت رفع دغدغه های بیماران و کاهش هزینه‌های آنها است، افزود: مقام معظم رهبری بارها بر این نکته تاکید داشتند که بیمار جز رنج بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، افزود: علی رغم این که مجالس گذشته منابع کافی برای اجرای طرحی مانند نظام سلامت را در نظر گرفته بودند اما هیچ دولتی نتوانست چنین گام بزرگی را در حوزه سلامت بردارند درحالی که مشاهده می شد زمانی که افراد دچار بیماری می شدند باید در بیمارستان‌های دولتی نیز هزینه های سرسام آوری پرداخت می‌کردند که همین امر منجر به آسیب پذیر شدن بسیاری از بیماران می‌شد.
دکتر شهریاری تصریح کرد: از سویی دیگر در گذشته بیمارستان‌های دولتی بیماران را به سمت مراکز درمانی خصوصی سوق می دادند که این معضل نیز چالش های زیادی را در حوزه بهداشت و درمان پدید آورده بود اما از زمانی که طرح تحول سلامت شکل اجرایی به خود گرفت بیماران در شهرها 6 درصد و در روستاها 3 درصد از هزینه های سلامت را پرداخت می‌کنند.
وی یادآور شد: در گذشته تکریم بیماران به جهت هزینه‌های درمان خدشه دار می شد اما اکنون وضعیت بسیار بهتر از گذشته است.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 763204

وب گردی

وب گردی